صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: هر یک ساعت، باید شش بار هوای اتاق عوض شود.

به گزارش هگمتانه، منوچهر کرمی اظهار کرد: به جریان انداختن گردش هوای اتاق برای کنترل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود.

وی گفت: در هوای سرد و نداشتن تهویه هوا در فضا‌های بسته، فرآیند گردش کرونا ویروس و انتقال آن فراهم می‌شود، هر چه هوا سردتر باشد، تعداد کمتری پنجره باز می‌شود و گردش هوا از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در فضا‌های بسته تراکم ذرات که امکان دارد حاوی کرونا ویروس باشد، بیشتر است بنابراین توصیه می‌شود در هر یک ساعت، شش بار هوای اتاق تهویه و عوض شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه ضوابط تهویه هوا را به استانداری داده ایم و آن‌ها هم به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده اند گفت: در مکان‌های بسته باید یک تهویه هوا وجود داشته باشد تا هوای داخل را به بیرون بکشد چراکه در هوای بارانی و سرد، بازگذاشتن پنجره مقرون به صرفه نیست.

کرمی اضافه کرد: بهتر است از گوشه پنجره هوای تازه وارد شود و فن هوای داخل اتاق را بیرون بکشد.

وی در رابطه با نحوه استفاده از ماسک در شرایط بارندگی، یادآور شد: هنگامی که از ماسک استفاده می‌کنید حتماً چتر داشته باشید تا ماسک شما خیس نشود، اما اگر ماسک خیس شد در اسرع وقت آن را تعویض کنید چراکه ماسک خیس شده به شدت کارآیی پایینی دارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: