صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مسؤول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان از انتشار کتاب «تاریخ مطبوعات استان همدان» خبر داد و گفت: این کتاب معرفی نشریات استان، از زمان چاپ نخستین روزنامه همدان تا امروز را دربردارد‌.

به گزارش هگمتانه، مصطفی قهرمانی‌ارشد با اشاره به چاپ کتاب تاریخ رسانه همدان، با بیان اینکه در این کتاب هر یک از نشریاتی که در همدان مجوز گرفته‌ یا در همدان انتشار یافته، معرفی شده است اظهار کرد: روزنامه «عدل مظفری» نخستین نشریه استان بود و در سال 1324 ه‍جری قمری در عصر مشروطه چاپ و منتشر می‌شد که نویسنده کوشیده با استفاده از اسناد، تاریخ اخذ مجوز و انتشار نشریات را ذکر کند.

وی این کتاب را دارای سه فصل دانست و تصریح کرد: فصل نخست کتاب به پیشینه‌ نشریات کشور و استان و همچنین نقش مطبوعات محلی در توسعه جامعه و فصل دوم به تاریخ چاپ همدان به عنوان زمینه‌‌ساز گسترش نشریات پرداخته است.

مسؤول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان بیان کرد: فصل سوم در سه بخش، نشریات استان همدان را در سه بازه زمانی قاجار و مشروطه، پهلوی، انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع نشریات معرفی‌ شده در کتاب 248 عنوان است که به تفکیک، 16 نشریه به دوره قاجار، 51 نشریه به عصر پهلوی و 181 نشریه به دوره انقلاب اسلامی تعلق دارد افزود: نویسنده در پایان کتاب، سال شمار و رویدادهای مطبوعات استان همدان را فراهم کرده است و سپس بخشی را به نمایه‌ ادواری نشریات اختصاص داده است و تصاویر برخی نشریات نیز از عصر مشروطه تا امروز در پایان کتاب ضمیمه شده است.

قهرمانی یادآور شد: کتاب «تاریخ مطبوعات استان همدان» نوشته مجید فروتن در 1100 نسخه و در 260 صفحه از مجموعه دانشنامه استان همدان به همت حوزه هنری این استان به چاپ رسیده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: