صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: ‍ ‍ ‍ مدیر منطقه سه شهرداری همدان از احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری منطقه سه خبر داد.

به گزارش هگمتانه، محمدرضا فیضی‌منش در آئین کلنگ‌زنی اتاق مادر و کودک بوستان شهروند اظهار کرد: ایجاد اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی شهرها یکی از نیازهای ضروری برای حضور هم زمان مادر و کودک در اجتماع به شمار می‌‌رود.

وی گفت: در حال حاضر فضاهای شهری برای حضور گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان با کمبودها و نواقصی مواجه بوده و نبود مکان‌های مناسب برای مواردی چون تغذیه نوزادان و رسیدگی به امور آنان و به طور کلی فضاهای عمومی مورد مراجعه مادران از جمله این موارد است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مردمی در بسیاری از موارد در مکان‌های عمومی از جمله بوستان‌ها با مادرانی روبه رو می‌شویم که با حالت نگرانی در حال رسیدگی به کودکان خود هستند که باید حقوق اولیه این افراد از سوی مدیریت شهری دیده شود.

فیضی‌منش ادامه داد: در برخی کشورها، فضاهای امنی برای مادران طراحی و اجرا شده که موجبات آسایش روانی مادران و رسیدگی به نوزادان را فراهم می‌کند و به آنان فرصت حضور در فضاهای شهری را با خیال آسوده می‌دهد.

وی گفت: مادران وقتی بدانند بیرون از خانه فضایی هست که می‌توانند با آرامش به فرزندان خود رسیدگی کنند، بر سبک زندگی، نگاه به خود و تجربه مادرشدن آنها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی اتاق‌‌های مادر و کودک در پارک‌های منطقه سه در دستور کار قرار گرفته و اولین اتاق مادرو کودک در بوستان شهروند احداث می‌شود‌.

وی افزود: برای ایجاد اتاق‌‌های مراقبت از کودکان یا اتاق‎‌های مادر و کودک در فضاهای عمومی منطقه از خردادماه برنامه‌‌ریزی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان تأکید کرد: شناسایی فضاهای عمومی روباز و سرپوشیده شاخص را که حضور مادران و کودکان زیر سه سال در آن مکان‌ها بیشتر است در دستور کار قرار داده ایم و تمهیدات احداث اتاق مادر و کودک انجام پذیرفته است.

وی یادآور شد: در این اتاق‌‌ها ارائه دو نوع اقدام شیردهی و تعویض پوشک برای مادران دارای کودک زیر سه سال وجود دارد که ورودی اتاق‌‌ها رایگان خواهد بود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان، تصریح کرد: علاوه بر احداث اتاق مادر و کودک در بوستان شهروند فضاهای شهری دیگر از جمله بوستان شهید مدنی، پارک شاهد، پارک گلستان، پیاده راه اکباتان در سال‌های آینده به این اتاق‌‌ها تجهیز خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم با این اقدام آرامش در محیط شهری برای مادران جوان را بیشتر کرده و همدان را یک گام دیگر به شهر دوستدار کودک نزدیک کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: