صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان همدان تأکید کرد: از رودخانه گنجنامه رفع تصرف می‌شود.به گزارش هگمتانه، در روز یکشنبه یازدهم آبان حسن خانجانی دادستان عمومی و انقلاب همدان به همراه عباس صوفی شهردار، قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان و مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک شهرداری از رودخانه گنجنامه بازدید کردند.

در این بازدید دادستان همدان با بیان اینکه رودخانه‌ها و حریم آنها جزو اموال عمومی است و اشخاص نمی‌توانند تملک آن را در اختیار داشته باشند گفت: رودخانه گنجنامه نیز یکی از مصادیق اموال عمومی است.

حسن خانجانی اظهار کرد: طرح‌های مطالعاتی برای آزادسازی حریم این رودخانه آغاز شده است و به محض اینکه شرکت آب منطقه‌ای حریم و بستر رودخانه را به طور دقیق مشخص کند، طبق تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب دستور رفع تعرض از این رودخانه صادر خواهد شد و به زودی شاهد استفاده همشهریان از این رودخانه خواهیم بود.

عباس صوفی شهردار همدان هم با اشاره به اینکه یکی از حقوق قانونی شهروندان استفاده از فضای‌های بکر شهر است عنوان کرد: شهرداری وظیفه دارد با آماده سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را مهیای استفاده شهروندان کند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های شهرداری همدان، جداره سازی مناسب رودخانه‌ها برای استفاده همشهریان است که طی این بازدید از رودخانه گنجنامه با دستور دادستان همدان مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای نسبت به مشخص نمودن حریم این رودخانه اقدام کند تا شهرداری اقدامات عمرانی در این زمینه را آغاز نماید.

صوفی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مناسبی برای این مسیر پر ظرفیت گردشگری در نظر داریم که بعد از آزادسازی بستر و حریم این رودخانه اقداماتی از قبیل ساخت مسیر پیاده روی و پارک در آن آغاز خواهد شد. منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان هم گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها است که بستر و حریم همه رودخانه ها، انهار، کانال‌ها و آب راه‌ها مطابق قانون توزیع عادلانه آب متعلق به وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در استان همدان هزار و صد کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد که مطالعات ششصد کیلومتر از آن صورت پذیرفته است و بقیه نیز طی قراردادی که با مشاوران این طرح داریم در حال انجام است.

ستوده ادامه داد: مطالعات شناسایی حریم و بستر رودخانه گنجنامه که یکی از منابع مهم آب شرب شهر همدان است نیز در مراحل پایانی است و به محض مشخص شدن خط آزادسازی حریم از طریق اعلان عمومی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد و با همکاری دادستان، شهردار و شورای اسلامی شهر عملیات رهاسازی این رودخانه انجام می‌پذیرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: