صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: ریل گذاری راه آهن همدان-سنندج صبح دوشنبه با حضور وزیر راه در همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، راه آهن همدان-سنندج به طول تقریبی 150 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال 1396 با حضور رئیس جمهور بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در آیین ریل گذاری راه آهن همدان- سنندج افزود: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، طول آزادراه‌های کشور، 2 هزار و 100 کیلومتر بود که این میزان تا پایان سال جاری به سه هزار و 200 کیلومتر افزایش می‌یابد.

محمد اسلامی اظهار کرد: در هفت سال گذشته طول آزادراه‌های کشور نیز نسبت به قبل، نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

اسلامی عنوان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای با حضور استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی طرح‌های توسعه‌ای این استان بررسی شد.

وی با بیان اینکه استکبار و نظام تروریستی آمریکای جهان‌خوار از ابتدای انقلاب اسلامی تلاش دارد با تحریم و اقدامات ظالمانه خود، جمهوری اسلامی را زمین گیر کند، ادامه داد: استکبار جهانی در این مدت، شرایط بسیار سختی را به ما تحمیل کرده که در طول تاریخ هیچ کشوری با آن مواجه نشده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با تمام مزاحمت‌های استکباری، ما روزانه شاهد آغاز و بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای مختلف هستیم.

اسلامی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی یک جریان زنده وجود دارد و آن هم «جریان سازندگی» است که موجب توسعه کیفیت زندگی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌گوید ما جنگ اقتصادی را انتخاب کردیم تا با اعمال فشارهای سنگین انقلاب اسلامی را ساقط کنیم، افزود: آن‌ها با این هدف علیه ما تحریم‌ها را اعمال کردند و وظیفه ما این است که با هوشیاری در مسیر دلخواه دشمن قرار نگیریم تا هر چه سریع‌تر این برهه را نیز پشت سر بگذاریم.

 

تمام امکانات صنعت راه آهن در داخل کشور تأمین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز تمام امکانات صنعت راه آهن در داخل کشور تأمین می‌شود و به کوری چشم آمریکا به هیچ جا وابستگی نداریم و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: با اجرای طرح ملی و تولید مسکن، دغدغه دیرینه تأمین مسکن مردم نیز برطرف می‌شود.

وزیر راه همچنین تصریح کرد: اتصال ریلی به کشورهای همسایه را گسترش دادیم و پایان همین ماه افتتاح راه آهن ایران به افغانستان را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده ‌داده که پنج استان را به خطوط ریلی کشور متصل کند که خوشبختانه در سال‌های 97 و 98 این کار انجام شد و هفت برنامه دیگر نیز در دست اقدام داریم و یکی پس از دیگری حداکثر تا سال آینده افتتاح می‌شوند که یکی از این برنامه‌ها اتصال همدان به سنندج است.

وزیر راه و شهرسازی از اتصال پنج استان غرب کشور به خطوط ریلی خبر داد و یادآور شد: یک خط اتصالی همدان به ملایر نیز خواهیم داشت تا از این طریق بتوانیم اتصال غرب کشور را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: حجم کاری که امسال در راه آهن انجام دادیم، نسبت به سال 98، 25 درصد رشد داشته و انتقال بار از بنادر نیز دو برابر افزایش داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با راه آهن سنندج به باشماق نیز توضیح داد: این پروژه در مرحله مطالعات اولیه است و مذاکرات مقدماتی آن صورت گرفته است.

 

خادمی: طرح‌های جهش تولید تا پایان سال به موقع تحویل مردم می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با تأکید بر اقدامات بزرگی که در توسعه ریلی کشور انجام شده اظهار کرد: نسبت به گذشته این تعداد اقدامات بی‌نظیر بوده است.

خیرالله خادمی با بیان اینکه در حال حاضر در 6 محور ریل‌گذاری در حال انجام است افزود: پروژه‌های عمرانی پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم با تأمین تجهیزات و استفاده از ریل ملی و تولید داخل بتوانیم ریل‌گذاری و روسازی را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه رسیدن ریل به استان همدان سرآغازی برای توسعه ریلی غرب کشور است بیان کرد: بعد از ایستگاه همدان به سمت ملایر، کرمانشاه و خسروی خواهیم رفت و این ایستگاه محل جدایی دو ریل غرب کشور است که می‌تواند در توسعه اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: برای این پروژه امسال با همه گرفتاری مالی 600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و جزو تنها پروژه‌هایی است که صورت وضعیت پیمانکاران نیز به روز است.

خادمی با بیان اینکه در بخش توسعه شبکه آزادراهی کشور یک‌هزار و 200 کیلومتر در حال اجراست گفت: قرار است 60 کیلومتر از آنها به بهره‌برداری برسد و امیدواریم سریال بهره‌برداری آزادراهی کشور از این ماه شروع شود و بتوانیم مداوم و مستمر پروژه‌های بزرگی را تقدیم مردم کنیم.

وی با بیان اینکه هشت پروژه آزادراهی در دستور کار است گفت: 7 هزار و 800 مسیر بزرگراهی در حال انجام است که طبق برنامه وزارت‌خانه باید یک‌هزار و 600 کیلومتر در کشور را تحویل دهیم که به طور مداوم کار شده و متمرکز اعتبارات برای اینها هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور تأکید کرد: طرح‌های جهش تولید تا پایان سال به موقع تحویل مردم داده می‌شود.

مسیر خط ریلی همدان - سنندج با گذر از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

طول طرح راه‌آهن تهران - همدان - سنندج، 420 کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول 270 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

طول خط ریلی همدان - سنندج نیز 150 کیلومتر است که 64 کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: