صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۲۸
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۱

امروز: ۲۸ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 16

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: اگر در ورودی های شهرستان کبودراهنگ ممانعت تردد صورت نگیرد فوتی ها در روستاها به طرز وحشتناکی افزایش می یابد و در این باره مردم روستاهای شهرستان از نیروی انتظامی درخواست مساعدت دارند.

به گزارش هگمتانه، حضور افراد از مرکز استان و دیگر شهرستان ها و استان ها در روستاهای کبودراهنگ شیوع کروناویروس را افزایش داده است و اگر در ورودی های شهرستان کبودراهنگ ممانعت تردد صورت نگیرد، فوتی ها در روستاها به طرز ترسناکی افزایش می یابد.

حضور افراد غیرساکن در دورهمی های خانوادگی در روستاهای شهرستان کبودراهنگ کرونا را افزایش داده است و حل این مشکل نظارت و ممانعت نیروی انتظامی بر تردد افراد غیرساکن به روستاهای شهرستان را می طلبد.

با وجود افزایش کرونا در شهرستان های همدان به ویژه در کبودراهنگ نیاز است دست اندرکاران استان و شهرستان بر ورودی ها نظارت بیشتری داشته باشند چرا که در هفته های اخیر تردد افرادی که قبلا از روستاهای شهرستان به دیگر شهرها و استان ها مهاجرت کرده اند، افزایش یافته و در اکثر خانواده هایی که یک یا دو نفر از آنها به کرونا مبتلا شده اند، میزبان اقوام خود از سایر استان ها و شهرستان ها بوده اند و درصد بالایی از همه گیری کرونا به علت میزبانی روستائیان است و این موضوع جان آنها را تهدید می کند.

موضوع برگزاری مجالس عقد و عروسی نیز طبق روال گذشته در روستاهای شهرستان کبودراهنگ به ویژه بخش گل تپه و روستاهای همجوار با تجمع های زیاد در حال برگزاری است و مدیران بخش نیز نظارتی بر این موضوع ندارند این در حالیست که مدیران ادارات اعتقاد دارند هر چه ویروس بین مردم شیوع پیدا کند ضعیف تر می شود. بنابراین در این باره گفت‌وگویی با چند تن از خانواده های روستاهای شهرستان کبودراهنگ انجام شد.

سلیمان وکیلی، پدر خانواده ای از اهالی روستای آق بلاق از حضور غیرضروری مهمانان از همدان، تهران و قم در این روستا ابرازنگرانی کرد و گفت: اطمینان دارم با وجود تعداد زیاد دورهمی ها در روستای ما هفته های آینده شاهد افزایش بیماران کرونایی خواهیم بود و این بی خیالی نسبت به شیوع بیماری کرونا فاجعه بار است.

در ادامه گزارش از چند تن از اهالی روستای اُزوندرّه وضعیت شیوع و پیشگیری کرونا در روستایشان را جویا شدیم. حمدالله، عرفان، امید و مهرداد جوانانی بودند که از افزایش  همه گیری کرونا در روستایشان ابراز نگرانی کردند و از مدیران شهرستان تقاضا داشتند با اعلام آماده باش به دهیاران حتی الامکان از ورود افراد غیرساکن به روستاها ممانعت به عمل آورند چراکه همه مشکلات از همین ترددها نشأت می گیرد.

فردی نیز از روستای قهورد برای کار بانکی به مرکز بخش گل تپه مراجعه کرده بود گفت: از ستاد کرونای استان تقاضامندیم بیش از این قوانین بازدارنده بر ورودی های روستاها و بخش های شهرستان کبودراهنگ در دستور کار خود قرار دهند چراکه این روزها آمار فوتی در روستاهای بخش گل تپه افزایش یافته و گویا مدیران این منطقه بی خیال قوانین بازدارنده شده اند.

خانواده ای که در شهر کبودراهنگ داغدار عزیز خود بود، از کاهش محدودیت ها در ورودی های شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی توسط مردم تأثیرگذار است اما دست اندرکاران مربوطه و اعضای ستاد کرونا نیز باید برای ممانعت از تردد افرادی که از مرکز استان همدان و دیگر استان ها به روستاها مراجعه می کنند، جدیت بیشتری داشته باشند.

به نقل از ایسنا، نتیجه گفت‌وگوهایی که با مردم روستاهای شهرستان کبودراهنگ انجام دادیم این بود که اکثر مردم تمایلی به پذیرفتن مهمان از شهرها و دیگر استان ها ندارند اما به علت رها شدن محدودیت های تردد جاده ای و تعطیل بودن مدارس این امر بهانه ای شده تا شهرنشینان به روستاها بیایند بر همین اساس این رفت و آمدها افزایش یافته و کاری از دست روستانشینان برنمی آید. 

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: