صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه-گروه خبر همدان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با تأکید بر اینکه برای اجرایی شدن مصوبات کرونا باید اقدام جدی صورت گیرد گفت: تصمیم می‌گیریم اما اجرا نمی‌شود.

به گزارش هگمتانه، حسن خانجانی روز شنبه در ستاد استانی کرونا افزود: در حالی که طبق مصوبه ستاد کرونا باید کافه، قهوه خانه و غذاخوری و سایر مراکز مشابه تعطیل می شد اما آنها به راحتی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه تصمیم می گیریم اما اجرا نمی شود افزود: با وجود فشارهای مجموعه قضایی اما کاری از پیش نرفت بنابراین باید برای اجرایی شدن مصوبات کرونا اقدام جدی کرد.

دادستان همدان ادامه داد: در حالی که مدارس تعطیل هستند اما در هر مدرسه شاهد حضور ۱۵ تا ۲۰ تن از عوامل اجرایی هستیم در حالی که با سه کارمند هم می توان کارها را انجام داد.

 

آزادبخت: اجرای سلیقه ای مصوبات در آموزش و پرورش

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر بر چهار محور تأکید داشتند که در صورت رعایت چهار مؤلفه مورد تأکید معظم له به اهداف خود در زمینه مهار کرونا دست می یابیم.

مصطفی آزادبخت افزود: کادر درمان برای کنترل بیماری شبانه روز تلاش می کنند با این وجود از مردم انتظار می رود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کادر درمان را در مهار این ویروس یاری دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه شهرستان رزن، تویسرکان و نهاوند در شرایط حاد و بحرانی از نظر میزان مبتلایان به کرونا قرار دارند و هفت شهرستان دیگر قرمز هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی است گفت: اخباری مبنی بر اجرای سلیقه ای مصوبات در آموزش و پرورش به دستمان رسیده است که باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

آزادبخت ادامه داد: فرمانداران مکلف به ساماندهی وضعیت آرامستان ها هستند همچنین ارتش امکانات خود را در اختیار نهادهای مسؤول برای ضدعفونی و گندزدایی معابر قرار دهد.

اسداله ربانی مهر مسؤول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای استان همدان نیز گفت: هفته گذشته نشست کمیته اطلاع رسانی برگزار و مقرر شد شهرداری همدان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نصب بنرهای توصیه ای و هشداری در شهر اقدام کند و دانشگاه علوم پزشکی نیز اطلاع رسانی لازم درباره مراکز ۱۶ ساعته را در دستور کار قرار دهد.

 

پورداود: عوامل اجرایی حاضر در هر مدرسه به کمتر از پنج نفر می رسد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: طبق تأکید وزیر آموزش و پرورش باید در هر شرایطی عوامل اجرایی در محل کار حضور داشته باشند.

محمد پورداوود افزود: برای حضور نیافتن عوامل اجرایی در محل کار نیازمند مصوبه ستاد کرونا هستیم با این وجود عوامل اجرایی حاضر در هر مدرسه به کمتر از پنج نفر می رسد.

 

سردار فرجی: نبود نیرو برای غسل میت افراد کرونایی

بازرس ستاد مدیریت کرونا در استان همدان هم گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی ۱۰۳ مراسم عروسی در این استان مدیریت شد.

سردار مهدی فرجی اظهار کرد: گزارش برگزاری ۱۳۰ مراسم عروسی توسط مردم و حوزه صیانت به بازرسی ستاد کرونا ارسال شد که با هماهنگی نهادهای مسؤول ۱۰۳ مراسم مدیریت شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: برخی به بهانه برگزاری مراسم در فضای باز اقدام به برپا کردن چادر یا همان خیمه کرده بودند که اقدام های لازم در مواجهه با این مسائل نیز صورت گرفت.

سردار فرجی با بیان اینکه مشکلات آرامستان به ویژه باغ بهشت همدان بسیار جدی است بیان کرد: نبود نیرو برای غسل میت افراد کرونایی یکی از مشکلات کنونی باغ بهشت این شهر است که منجر به ازدحام بستگان متوفی در آرامستان شده است.

وی اظهار کرد: گندزدایی و ضدعفونی سه شهرستان نهاوند، تویسرکان و رزن در دستور کار است و یگان انصار سپاه همدان با استفاده از امکانات موجود اقدام به ضدعفونی شهر نهاوند و روستاهای معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرد.

وی با بیان اینکه ضدعفونی شهرها بار روانی مؤثر و زیادی در مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد اضافه کرد: برای ضدعفونی معابر و اماکن ۲ شهرستان رزن و تویسرکان نیازمند همراهی فرماندار در تأمین تجهیزات مورد نیاز گندزدایی هستیم.

بازرس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان همدان گفت: مجاورت و نزدیکی شهرستان رزن و شهرستان تازه تأسیس درگزین و فعال بودن صنوف درگزین با وجود بسته بودن و تعطیل شدن برخی فعالیت ها در رزن مشکلاتی به همراه داشته است.

سردار فرجی ادامه داد: ستاد کمک‌های مؤمنانه فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون کارهای خوبی توسط این ستاد صورت گرفته است همچنین طرح بیماریابی به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه و علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: به دنبال رایزنی های صورت گرفته با امیر سرتیپ شاکرمی فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان مقرر شد از خودروهای این نیرو برای ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی استفاده شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بانک ها و شهرداری را یکی از اماکن شلوغ دانست و گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها میزان مراجعه به مناطق چهارگانه شهرداری برای دریافت مجوز و پروانه ساخت و ساز زیاد است.

سردار فرجی پیشنهاد داد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در بانک‌ها فعالیت این اماکن صبح و بعد از ظهر به صورت ۲ شیفت باشد تا مردم با علم و آگاهی به باز بودن بانک در نوبت بعدازظهر، عجله ای برای حضور در نوبت صبح و انجام کار نداشته باشند.

وی اظهار کرد: دفاتر پیشخوان و اداره پست به ویژه شهرستان همدان نیز وضعیت مناسبی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی ندارند با این وجود می توان شمار باجه ها را افزایش داد و از طبقات خالی اداره پست شهرستان نیز استفاده کرد.

 

•  حیدری مقدم: افزایش ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به بیماری کرونا

•  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هم از افزایش ابتلای کارمندان ادارات استان همدان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: ۸۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست داده اند.

•  رشید حیدری مقدم گفت: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کرونا در استان همدان حضور در دورهمی ها، تجمعات و مراسم خانوادگی است.

•  وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند عبور از این مرحله سخت است ضمن اینکه راه عبور از این شرایط، همکاری مردم و رعایت شیوه نامه‌ها است، افزود: موج سوم کرونا خطرناک است و در موج اول ۴۰۰، موج دوم ۶۰۰ و موج سوم ۹۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان بستری شده‌اند.

•  وی از فوت ۸۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان خبر داد و افزود: پنج هزار نفر بهبود یافته کرونا در استان همدان ثبت شده است.

•  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا تأکید کرد: باید در ادارات مراقبت بیشتری صورت گیرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: