صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه-گروه شهرستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: مرمت یخچال میرفتاح نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتباردارد و امسال هم به پایان نمی‌رسد.

به گزارش هگمتانه، علی مالمیر  با اشاره به مرمت یخچال میرفتاح که در سیل و بارندگی شدید دو سال قبل فروریخت اظهار کرد: برای مرمت یخچال میرفتاح اعتباری را پیش‌بینی کرده و شروع به مرمت بنا کرده‌ایم. وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این بود که قسمت‌های آسیب دیده را برداریم و پایه طاق و طاق را اجرا کنیم اما متوجه شدیم پایه‌های بنا نیز در گذشته سست بوده و مشکلاتی دارد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: پس از بررسی بر آن شدیم حال که مرمت را شروع کرده‌ایم، ایرادات گذشته پایه طاق و طاق را نیز برطرف کنیم که بر این اساس هزینه بالا رفت و میزان اعتبارات هم افزایش یافت.

 وی با بیان اینکه اکنون کار اساسی و پایه بنا انجام شده است یادآور شد: در حال حاضر با محدودیت اعتباری مواجه هستیم که با تامین اعتبار، مابقی مرمت نیز انجام می‌شود.

مالمیر با تاکید بر اینکه پروژه، پروژه حساسی است و امسال به پایان نمی‌رسد گفت: با توجه به اینکه در فصل بارندگی‌ها قرار داریم، قطعاً کار پروژه کُند شده و به پایان نمی‌رسد.

 وی با بیان اینکه هنوز هم کار به صورت کامل متوقف نشده است افزود: اگر اعتبار هم بگیریم، نمی‌توانیم ادامه دهیم و باید نیمی از کار در سال بعد انجام شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه  تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این بنا هزینه شده است گفت: ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار دیگر برای این بنا جذب شده اما حدود ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز نیاز دارد. لازم به ذکر است با وجود گذشت یک سال و نیم از تخریب یخدان تاریخی میرفتاح بر اثر بارش‌های نوروزی سال 98، در طول این مدت مسوولان بارها وعده مرمت هرچه سریع‌تر این بنا را داده‌اند که متاسفانه تا کنون اقدام خاصی انجام  نشده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: