صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه-گروه خبر همدان: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: استعلام بررسی پیوست پدافند غیرعامل الزام قانونی است.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، مصطفی آزادبخت صبح دیروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ملتی که بخواهد زنده بماند باید قدرت دفاع از خود را داشته باشد؛ گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران می‌شود و در نتیجه برای حفظ استقلال و هویت انجام می‌شود.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها، نهادها و مردم می‌توانند در پدافند غیرعامل نقش ایفا کنند، افزود: در هفته پدافند غیرعامل چند پروژه مرتبط با حضور مسؤولان استانی افتتاح خواهد شد و یکی از برنامه‌ها انجام رزمایش سایبری است.

آزادبخت بازدید از مراکز خطرزای شهری و برگزاری نمایشگاه یک روزه پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در همدان دانست و افزود: روز یکشنبه همایش شهرداران و شوراهای شهر با معاون عمرانی استاندار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته پدافند غیرعامل دو برنامه در سطح ملی برگزار خواهد شد؛ افزود: در هفته پدافند غیرعامل باید علاوه بر فرهنگ سازی، مانور آمادگی اجرا شود تا بتوانیم در برابر تهدیدات دشمن آمادگی داشته باشیم.

وی در رابطه با بیشترین تهدیدهای دشمن ادامه داد: در تمام عرصه‌ها از طرف دشمن تهدید می‌شویم اما بیشترین تهدید شناسایی شده از طرف دشمن مربوط به تهدیدهای سایبری است که در یک مورد دشمن به دنبال مختل کردن اوضاع بود تا خدمات به جامعه نرسد و ترکش این موضوع به استان همدان هم رسید اما شبانه برنامه‌های سایبری دشمن خنثی شد و دشمن موفق نبود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان هم در ادامه با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ماه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: ۱۴ کارگروه و ۳ قرارگاه داریم که متناسب با حوزه‌های خود فعالیت دارند؛ یک کارگروه مربوط به حوزه سایبری است که گروه واکنش سریع دارد و به محض اعلام دستگاه اجرایی وارد عمل می‌شود.

حمید پورحسینی در رابطه با پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‌ها افزود: برای همه طرح‌هایی که از ردیف اعتباری دولت استفاده می‌کنند و طبقه بندی شده باشد و اگر حائز اهمیت پیوست پدافندی باشند، موظف هستند با مشاورهای ذی صلاح پیوست پدافندی تهیه کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به اینکه همه طرح‌ها نیازی به پیوست پدافندی ندارند مگر اینکه حساس و مهم باشند افزود: اما استعلام برای بررسی پیوست پدافندی برای همه پروژه‌ها قانون است و به صورت روزانه و مستمر استعلام انجام و به پروژه‌ها اعلام می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: