صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

 

سال ها از تصدی‌گری اوقاف و امور خیریه استان بر باغ بهشت همدان می‌گذرد. این روزها اما ضعف عملکرد در مدیریت به خصوص در محوطه سازی و ساماندهی فضای سبز، مناسب سازی مسیر ورودی و خروجی، کنترل رعایت سطح در ساخت مقابر و تسطیح معابر و همچنین نگهداری این آرامستان برای شهروندان محل سؤال و مطالبه شده است. 

اگرچه در این روزهای کرونایی، باغ بهشت به عنوان یکی از مراکز انتشار ویروس و پر مخاطره برشمرده می‌شود؛ بسیاری بر این گمان هستند که عدم رعایت شیوه‌های اساسی در کنترل حضور پر شمار مردم در محوطه باغ بهشت همدان به عدم وجود مدیریت موثر دلالت دارد. در سال های گذشته بارها از سوی مطالبه گران دلسوز شهر به انحا مختلف نسبت به فرسایشی شدن موضوع مدیریت محوطه باغ بهشت همدان تذکر داده شده،  تعدادی نامه وارده از این دست به تحریریه روزنامه هگمتانه نیز وصول شده که خود بر رسالت تاریخی و فرهنگی در بعد اطلاع رسانی تأکید و بر دوش این رسانه سنگینی می‌کند.

 از این رو در صدد طرح موضوع واگذاری تولیت و برگشتن اداره امور باغ بهشت به شهرداری همدان بر آمدیم و از مدیران ارشد شهر همدان می‌خواهیم التیام بخش دل داغدیدگانی باشند که از فراموش شدن خانه ابدی بستگان خود رنج می‌برند.

اینها در حالی است که در شهر بادخیزی مثل همدان وقتی به باغ بهشت می روی دهان و چشمانت از خاک بی نصیب نمی ماند و درخت کاری مزارها نیز به عهده شهروندان گذاشته شده که گذشته از کاشت درختچه ها آبیاری و رسیدگی نیز برعهده خود شهروندان داغدیده است. اینها را به شکستگی‌ها و ترک‌های سطوح و کمبود دسترسی به آب برای آبیاری درختچه ها بیفزایید طوری که شهروندان حتی اگر بخواهند به گیاهان سر مزار هم رسیدگی بکنند به آب دسترسی ندارند. وجود کودکان کار هم در آرامستان همدان خالی از اشکال نیست که نیاز به ورود مسؤولان مربوطه به این امر دارد.

 در نظر نخستین هنگام نظاره بر محوطه باغ بهشت همدان، شاهد بی توجهی نسبت به عدم آبیاری مناسب فضای سبز اطراف آن هستیم که به شدت آزار دهنده است. فرسودگی جدول‌ها، عدم مناسب سازی معابر و آسفالت محوطه که نگهداری و توسعه آن نیاز به ورود تخصصی دارد، همچنین نبود رنگ آمیزی اساسی جداول و فضاهای موجود در این آرامستان از نیازهای اساسی به نظر می‌رسد. در واقع بجز قسمت شهدا که در آن بهشتیان را به خاک سپرده اند هیچ کجای این آرامستان نه شباهتی به باغ دارد نه تشابه اسمی به بهشت.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: