صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

 

هگمتانه- گروه خبر همدان: خیابان بوعلی، کوچه مدرسه علمیه زنگنه و بازار مظفریه از جمله محدوده هایی است که در آن از سوی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان  پروژه‌های اثرگذار بازآفرینی انجام شده است. 

به گزارش هگمتانه،   پروژه مرمت  و ساماندهی جداره تاریخی  ضلع شرقی و ضلع غربی خیابان بوعلی سینا از جمله پروژه های اثرگذار بازآفرینی است که توسط شهرداری همدان صورت پذیرفته است.

 

بازآفرینی نمای مطلوب و تاریخی در خیابان بوعلی

بر اساس این گزارش، مساحت این پروژه  2هزار و 200 متر  بوده است که700 متر در ضلع شرقی  و 1500 متر در ضلع غربی قرار دارد که در اجرای این پروژه به مرمت  بناهای مذکور پرداخته شده است.

در این گزارش آمده است:  به منظور زیبایی و اجرای بهینه این پروژه در ابتدا مرمت   شیروانی وسقف  نما وساب زدن آجرها  انجام شده است و آجرهای ناهمگون  با آجرهای سنتی تعویض شده و ضمن ساماندهی کابل‌ها و سیم‌های شرکت‌های خدمت رسان برق، تلفن و... تابلوها و الحاقاتی که  زیبایی بصری نما را تحت شعاع قرار می‌داد حذف شد و با تعویض پنجره های ناهمگون و فرسوده با پنجره های سنتی ضمن نورپردازی مناسب   نمای مطلوب و تاریخی خلق و بازآفرینی  شد.

 

 پیاده راه سازی کوچه مدرسه علمیه زنگنه 

این گزارش می افزاید: کوچه مدرسه علمیه زنگنه دومین معبر از خیابان شریعتی است که به جهت مرکزیت شهر و وجود بازارهای سنتی و مراکز خرید  تردد زیادی را درخود دارد که وضعیت نامطلوب کف معبر و عبور خودروها در مسیر و ایجاد ترافیک عبوری مشکلات حادی را برای شهروندان   به وجود آورده بود.

بر اساس این گزارش،  این امر باعث شد تا تصمیماتی در خصوص اختصاص مسیر به پیاده راه گرفته شود  و در این راستا سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری اجرای پروژه ای به  مساحت 3هزار و 200 متر مربع را به عهده گرفت.

در اجرای این پروژه حدود 3000 متر لوله گذاری شبکه برق معبر و اجرای 500 متر لوله گذاری کاروگیت جهت ساماندهی آب های سطحی  شهری  و ساماندهی 400 متر شبکه آب و فاضلاب  با مشارکت  شرکت های خدمات رسان اجرا شد.  

 بر اساس این گزارش، در اجرای  این پروژه3000 متر مربع بتن ریزی  انجام شده و 220 متر مربع بتن مسلح 3200متر مربع سنگ گرانیت با ضخامت 5 سانتیمتر استفاده شد .  

 

 پیاده راه سازی بازار مظفریه  

در ادامه این گزارش آمده است: در اجرای پروژه بهسازی معبر بازار مظفریه به مساحت 2000 متر مربع  ضمن ساماندهی آب های سطحی  و فضای سبز راسته به نوسازی کیوسک پلیس  نیز پرداخته شد. 

در این پروژه با بتن ریزی به مساحت 1800 متر ،1800 متر مربع سنگ گرانیت  با ضخامت 5 سانتیمتر استفاده شد و مسیر تردد ویژه نابینایان نیز در آن در نظر گرفته شده است.  

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: