صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر حفظ وضعیت موجود و ارتقای خدمات شهری همراه با نوآوری‌های جدید، اعلام کرد: سعی می‌کنم در مسؤولیت فعلی که ریاست کمیسیون خدمات شهری شورا را برعهده دارم، نهایت همراهی و همکاری لازم را با رئیس شورای شهر و شهردار همدان داشته باشم تا دغدغه فکری در حوزه خدمات شهری برای آنان ایجاد نشود.
    به گزارش هگمتانه، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورا با تأکید بر اینکه به‌عنوان منتخب مردم در پارلمان شهری همدان، تقویت حوزه خدمات شهری اولویت نخست بنده در حوزه مدیریت ‌شهری است؛ گفت: روند جلسات کمیسیون خدمات شهری را در قالب بازدید از سازمان‌ها و واحدهای مختلف حوزه خدمات شهری دنبال خواهیم کرد تا از نزدیک نسبت به عملکرد آنان، نظارت و ارزیابی‌ها صورت گیرد و تمامی مباحث همراه با هم‌اندیشی و هم‌فکری به مرحله اجرا برسد.
    به گفته وی؛ بر اساس هزینه‌های صورت گرفته باید پیاده‌راه بوعلی بر مبنای هویت اصلی خود نگهداری شود تا شاهد شادابی و زیبایی آن باشیم.
    گردان در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش به مردم باید ادامه پیدا کند، زیرا هزینه‌ها کاهش می‌یابد؛ ادامه داد: همچنین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا همواره پیشگیری بهتر از درمان است.
    وی همچنین با بیان اینکه سیماومنظر شهری نیز هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف باید نشانگر رویدادهای مورد نظر باشد؛ گفت: تمامی مناسبت‌ها همراه با آذین‌بندی شهر دیده شود که این مهم باید با کمک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مناطق 4گانه شهرداری همدان تقویت شود.
    رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک انتصاب سید صادق پورسینا، سرپرست جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بیان کرد: پیشروی موفقیت‌آمیز تجهیزات و سامانه‌های آتش‌نشانی شهرداری قابل قدردانی است، زیرا پیش از این‌ها ضعف سامانه‌ای مطرح بود که خوشبختانه روند رو به رشد دارد؛ اما این بار خوشبختانه فردی از بدنه سازمان برای تصدی مدیریت انتخاب شده است.
    گردان ادامه داد: خریداری نردبان 53 متری برای سازمان آتش‌نشانی باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود که در هر زمان ممکن هم صورت پذیرد، متضرر نخواهیم شد؛ زیرا نقیصه مجموعه شهری را برطرف خواهد کرد؛ البته بودجه موردنظر آن از سوی شورای شهر در سال‌های گذشته مورد تصویب قرار گرفت که تاکنون به هر دلیلی خریداری نشده است و شهرداری در این زمینه باید اقدامات عاجلانه را پیش گیرد.
    به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان؛ خوشبختانه نیروی مدیریتی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در تمامی حوزه‌ها از جمله مجموعه پیشگیری و رفع تخلفات شهری، تاکسیرانی و سامانه 137 شهرداری موفق بوده و درخشیده است.
    گردان با بیان اینکه مهندسی ترافیک شهر وظیفه مدیریت‌شهری است؛ اظهار کرد: اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت در حوزه مهندسی ترافیک شهر به‌منظور رفع دغدغه شهروندان مورد تأکید کمیسیون است و همگام با این مسیر باید طرح‌ها و برنامه‌های درازمدت پیش‌بینی شود.
    وی از ارائه طرح ترافیکی مناسب برای اصلاح ترافیک ورودی کوی فرهنگیان با همکاری راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک، خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه جانمایی دکه‌های ساخته شده در بلوار ارم مناسب نبوده است؛ باید هرچه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

     فتحی: موازی‌کاری‌ها؛ مانع پیشرفت شهرداری شده است
    رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان هم با اشاره به اینکه مقرر شده بود نماد‌های مناسبی در شهر احداث و نصب شود، گفت: متأسفانه این مهم با وجود شخصیت‌های برجسته و فرهیخته در شهر همدان، محقق نشده است؛ در حالی که بودجه آن نیز در شورای شهر مصوب شد؛ همچنین احداث پارک مشاهیر بلاتکلیف مانده است.
    علی فتحی با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در حوزه ترافیک انجام شده است؛ عنوان کرد: تاکنون در شورای پنجم حتی یک مورد پل عابرپیاده در شهر اضافه نشده است و برخی از آنها هم دچار نقص فنی شده‌اند.
    وی با تأکید بر ساماندهی مشاغل شهری، گفت: متأسفانه در این زمینه به‌ویژه در حوزه جمع‌آوری هزینه روزبازار‌ها به صورت دستی، نقد وارد است که باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.
    فتحی با تأکید بر اینکه طرح احداث بازار پرندگان، اقدام مناسبی بود، اظهار کرد: متأسفانه جانمایی این مهم موجب نارضایتی شهروندان شده است.
    وی؛ راه‌اندازی واحد محیط‌زیست در شهرداری را اقدام شایسته‌ای برشمرد و ادامه داد: سایت وانت‌بارها در 6 نقطه از شهر ایجاد شده است که متأسفانه امکانات لازم از جمله تابلو مشخصات، سرویس بهداشتی و... را ندارد.
    فتحی با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان در کشور و استان همدان، گفت: نحوه برخورد شهرداری در حوزه‌های سد معبر و وانت‌بارها باید کج‌دار و مریز باشد؛ زیرا هرگونه حادثه به معضل اجتماعی تبدیل خواهد شد.
    رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری از نظر تجهیزات و مدیریتی یکی از برترین ادارات پیشگیری در کشور است، افزود: این مجموعه اثربخش ضمن اینکه باید در حوزه به‌کارگیری نیروی انسانی مناسب‌تر گام بردارد، از سوی دیگر نیروهای حوزه اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری باید با تدبیر ورود پیدا کنند و دوره‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی را بگذرانند.
    فتحی در پایان با بیان اینکه همواره حوزه فعالیت‌های شهرداری گسترده بوده؛ اما کارهای بسیاری هم بر روی زمین باقی مانده است؛ گفت: متأسفانه موازی‌کاری‌های صورت گرفته در شهرداری به‌ویژه در حوزه آموزش شهروندی مانع بزرگی برای پیشرفت اقدامات شهرداری همدان است.

     علی‌ضمیر: به‌کارگیری تمام توان برای رفع دغدغه شهروندان
    معاون خدمات شهری شهردار همدان هم ضمن تأکید بر تکیه به تجارب ریاست کمیسیون خدمات شهری و بهره‌گیری از آن، خطاب به کامران گردان گفت: اطمینان خاطر داشته باشید که در تمام بخش‌های خدمات شهری همراه با به‌کارگیری تمام توان و قوت نسبت به ارائه خدمات مناسب و رفع دغدغه شهروندان، اقدام خواهیم کرد و امیدواریم افزایش هر چه بیشتر سطح رضایتمندی نسبت به مدیریت‌شهری را شاهد باشیم.
    وحید علی‌ضمیر از آغاز تهیه طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری خبر داد که به زودی به ثمر خواهد رسید.
    وی با تأکید بر اینکه به زودی کاشت‌های انبوه در شهر را آغاز خواهیم کرد؛ اظهار کرد: با حمایت و تأکیدات اعضای شورا و شهردار، مشکلات قراردادهای نیروهای فضای سبز هم مرتفع شد.
    علی‌ضمیر همچنین گفت: به دنبال این هستیم تا مدیریت آرامستان‌ها بر اساس تعامل و مذاکره، مجدد به شهرداری تحویل داده شود.
    معاون خدمات شهری شهردار همدان با اشاره به مدیریت موفق اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، گفت: در حال حاضر عملکرد این مجموعه در حوزه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مدیریت انبار قابل توجه بوده و در حوزه پلیس ساختمان و سد معبر رضایت‌مندی قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها را به دست آورده است.
    علی‌ضمیر؛ مدیر اداره مدیریت بحران شهرداری همدان را جزو مدیران بی‌نظیر مدیریت‌های بحران سراسر کشور برشمرد و افزود: برای نخستین‌بار موفق به کسب عنوان برتر تاب‌آوری استان همدان شدیم.
    وی با اشاره به ارائه خدمات در حوزه مدیریت خدمات شهری، گفت: با همت و تلاش این مجموعه اثربخش، شاهد انسجام بیش از پیش مناطق 4گانه شهرداری و ارائه خدمات بهتر در این حوزه هستیم.
    به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ در پایان رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان به ارائه گزارش حوزه خود، پرداخت.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: