صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ شهروندی صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
آبان
۱۳۹۹

شماره
۴۶۴۹

امروز: ۱۱ (آبان) ۱۳۹۹ ◀ ◀ Sunday 2020 (Nov) 01

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: بر اساس سیاست‌های موردنظر، امور این کمیسیون با محوریت پیگیری جدی و بررسی نقاط ضعف و قوت امور اداری و نیروهای انسانی شهرداری پیش خواهد رفت.
به گزارش هگمتانه، علی فتحی در نخستین کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری سال چهارم شورای پنجم، گفت: با توجه به اینکه شکایت رسیده با محوریت مدیریت‌شهری در حوزه کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورا به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ از این‌رو این مهم از دستور کار کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا خارج می‌شود.
وی ضمن قدردانی از مرتضی حضرت‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان در راستای جلوگیری از تنش‌ها و رفع مسائل خانواده شورا و شهرداری، اظهار کرد: انتظار می‌رود این معاونت آمار دقیقی از نیروهای انسانی شهرداری از رسمی، پیمانی و شرکتی گرفته تا مشاوران، حجمی، خدمات‌رسان و... به همراه جزئیات مورد نظر به تفکیک مناطق، سازمان‌ها و... تا هفته آینده در اختیار این کمیسیون قرار دهد.
فتحی اعلام کرد: بسیاری از نیروهای انسانی شهرداری همدان به‌ویژه در حوزه اداری بازنشسته شده‌اند، اما مجوز اخذ نیروی انسانی جدید از سوی دستگاه‌های فرادستی صادر نشده است؛ از این‌رو متأسفانه مجموعه شورا و شهرداری همدان از نیروهای شرکتی و حجمی در جایگاه نیروهای اداری استفاده می‌کنند.
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان ضمن انتقاد از مشکلات کمبود نیروی انسانی و عدم استخدام نیروی جدید بر اساس ضوابط قانونی، گفت: این معضل در سراسر کشور برقرار است و چاره‌ای هم جز استخدام به شیوه‌های شرکتی وجود ندارد؛ در حالی که باید مجوز استخدام از سوی دستگاه‎های فرادستی صادر شود.
فتحی درخواست کرد: آمار دقیقی از بازنشستگان مدیریت‎شهری همدان در مدت زمانی فعالیت شورای پنجم هم به کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه در نظر گرفتن اهرم تشویقی نیروهای انسانی برای بالاتر بردن بهره‌وری کاری و ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمت به مردم از ضروریات محسوب می‎شود که مورد غفلت واقع شده است؛ گفت: ضمن اینکه باید کارمند نمونه در تمامی مناطق، سازمان‌ها و... به صورت ماهیانه اعلام شود تا عامل تشویقی برای سایر نیروهای شهرداری باشد؛ انتخاب کارمند نمونه شهرداری همدان هر 6 ماه یکبار از اهمیت بالایی برخوردار است.
فتحی با تأکید بر بررسی و تدوین فرآیند مناسب نحوه اعطای تعطیل‌کاری و اضافه‌کاری در شهرداری، اعلام کرد: با توجه به نظام‌مند نبودن روابط شهرداری و شورا، باید روند آشنایی نیروهای انسانی این دو مجموعه و تقویت ارتباط‌گیری آنان، اصلاح شود؛ از این‎رو کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا به صورت ماهیانه از مناطق، سازمان‌ها و... به‌منظور بررسی امور شهری بازدید خواهد داشت.
وی پیشنهاد داد: باید صندوق انتقادات و پیشنهادات کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا در تمامی ساختمان‌های شهرداری همدان نصب شود و به صورت هفتگی جمع‌آوری خواهد شد که امیدواریم این مهم برای شهر همدان کارگشا و سازنده باشد.
رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان با تأکید بر افزایش بهره‌وری نیروهای انسانی و تقویت سرمایه اجتماعی مجموعه شهرداری، ادامه داد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری باید این صندوق پیشنهادی کمیسیون را طراحی و در ساختمان‌های موردنظر نصب کند.
فتحی همچنین بر ضرورت فعال‌تر شدن کانون بازنشستگان شهرداری همدان تأکید کرد و گفت: فعال شدن این مجموعه با رویکرد بهره‌گیری از تجارب و نظرات بازنشستگان به‌منظور پیشبرد هر چه بهتر امور شهری، امری غیرقابل انکار محسوب می‎شود که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است.
وی توصیه کرد: راه‌اندازی سامانه پیامکی، حداقل اقدام شایسته‎ای است که می‌توان در حوزه کانون بازنشستگان آن را فعال کرد.
فتحی بیان کرد: تمامی پروژه‌های مدنظر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری از جمله مدیریت دانش به منظور بهره‌گیری از تجارب بازنشستگان، اصلاح و بازنگری فرآیندها و... ردیف بودجه مستقل نیاز دارد که باید در بودجه سال 1400 شهرداری همدان دیده شود.
به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در پایان با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی و تکریم ارباب رجوع، توصیه کرد: برخی حوزه‌های شهرداری با ارباب رجوع بیشتری سروکار دارند که انتظار می‌رود نیروهای انسانی متخصص، متعهد و با اخلاق در این حوزه‌ها، فعالیت داشته باشند و خدمت به ارباب رجوع مهمترین تعهد مجموعه باشد تا موجب بالا رفتن رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: