صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: با قرارگیری در هفته بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، روزنامه هگمتانه تصمیم دارد ثمره 2 سال تلاش تحریریه هگمتانه در پاسداشت شهدا و رزمندگان استان همدان را در قالب نمایشگاهی به تصویر بکشد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روزنامه هگمتانه 2 سال است در صفحه‌ای به نام همه دانا به معرفی شهدا و نخبگان استان همدان می‌پردازد که با توجه به قرارگیری در هفته بزرگداشت دفاع مقدس هگمتانه تصمیم دارد ثمره این تلاش 2 ساله را در قالب نمایشگاهی در نگارخانه نگاه نو به تصویر بکشد.
در این راستا گفتگویی با مصطفی شیرمحمدی سرپرست روزنامه هگمتانه ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.
شیرمحمدی درباره چهل چراغ هگمتانه در نگارخانه نگاه نو گفت: امسال تلاقی عدد چهل برای بزرگداشت حماسه دفاع مقدس رقم خورده است. اما روزنامه هگمتانه بنا به رسالت تاریخی و فرهنگی خود هر هفته یک صفحه از محتوای نوشتاری خود را به تبیین گفتمان دفاع مقدس اختصاص داده و در این صفحه به بیان تقویم عملیاتی، نکوداشت ایثارگران، بزرگداشت شهدا و جانبازان و نیز انتشار وصایای شهدا در طول سال به طور مستمر پرداخته است.
سرپرست روزنامه هگمتانه با بیان اینکه این روزنامه بر خود وظیفه دانسته در شکوه چهلمین سال گرامیداشت دفاع مقدس نقشی مؤثر ایفا کند، افزود: بر آن شدیم تا به پاس همه مجاهدات و از خود گذشتگی ایثارگران، آرشیو منتخبی از صفحات موسوم به همه دانا را که با موضوع گفتمان دفاع مقدس در روزنامه هگمتانه منتشر شده در قالب نمایشگاه عکس در مجموعه‌ای تحت عنوان چهل چراغ هگمتانه به معرض نمایش بگذاریم.
شیرمحمدی تأکید کرد: تحریریه روزنامه هگمتانه سعی دارد رسالت تاریخی و فرهنگی خود را در قبال خون‌های پاک اهدا شده به درخت تنومند انقلاب اسلامی و به پاس سال‌ها رنج و قیام معمار کبیر انقلاب اسلامی و نیز پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، کماکان به تبیین ارزش‌ها و آرمان جاری دفاع مقدس بپردازد.
وی با تأکید بر اینکه اگرچه تلاش‌های مستمر و مداوم در این عرصه هرگز قدرت کافی برای پرداختن به آنچه در جبهه نبرد حق علیه باطل گذشت را نخواهد داشت، ادامه داد: اما با بضاعت مزجات، اختیارات و امکاناتی که در دست داریم برای اعتلای این فرهنگ خواهیم کوشید تا آثار مکتوب مستند و جامعی را برای آیندگان در قلب تاریخ سرمایه انقلاب کنیم.
وی تصریح کرد: مجموعه «چهل چراغ هگمتانه» در نگارخانه نگاه نو  پشت شهرداری همدان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
شیرمحمدی بیان کرد: این مجموعه حاصل ایده سیدحامد تروهید و نتیجه زحمات خانم نرگس مؤذنیان و سعید شهبازی از همکاران ساعی تحریریه هگمتانه است که تاکنون به انتشار رسیده و همچنان منتشر می‌شود.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت 7 روز از تاریخ یکم مهرماه  در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقمندان است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: