صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: هم‌زمان با 31 شهریور نخستین روز هفته دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همدان در آیینی با حضور امام جمعه و استاندار همدان تجلیل و تکریم شدند.

آیت‌ا... شعبانی: نسل جوان استمراربخش راه رزمندگان
به گزارش هگمتانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان روز دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گفت: احیای تفکر شهدا در جهان به عنوان پیش زمینه نظم عادلانه بین‌المللی و نفی همه طاغوت‌ها خط فکری امام راحل و نظام اسلامی است.
آیت‌ا... حبیب الله شعبانی اظهار کرد: ایران اسلامی به نظم عادلانه جهانی اعتقاد راسخ دارد حتی هدف امام راحل از تأکید بر صدور انقلاب، دخالت در امور دیگر کشورها نبود بلکه احیای تفکر شهدا و نظم عادلانه جهانی بود.
وی اظهار کرد: به دنبال پیروزی انقلاب یک هویت سیاسی و اجتماعی جدید مبتنی بر نفی طاغوت در ایران شکل گرفت بنابراین دشمن برای نفی این تفکر حمله به این کشور و جنگ با این نظام را برنامه‌ریزی کرد.
امام جمعه همدان با یادآوری اینکه ملت ایران پیش از انقلاب هم مسلمان بودند افزود: نفی طاغوت عنصر اصلی و یکی از مؤلفه‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان بود و این عنصر سبب شد دشمن نتواند انقلاب اسلامی را تحمل کند.
آیت‌ا... شعبانی ادامه داد: تحلیل دشمنان این بود که اگر نظام اسلامی پابرجا باشد با توجه به نفس طاغوت از سوی این کشور به طور حتم آینده ابرقدرت‌ها به خطر می‌افتد.
وی تأکید کرد: نفی طاغوت یکی از فلسفه‌های بعثت انبیا است بر این اساس ملت ایران تعهدی نسبت به ابرقدرت‌های جهان نداشت و شعار محوری آن نه شرقی نه غربی است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمنان می‌دانستند در صورت شکل گیری نظام اسلامی و حرکت با همان قدرت، دیگر ابرقدرتی در جهان نخواهیم داشت بنابراین جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت.
وی ادامه داد: با این وجود رزمندگان به دنیا ثابت کردند که وقتی شعار نه شرقی نه غربی، عزت اسلامی، حفظ کیان اسلامی، نفی طاغوت و ظالم‌ها و مبارزه با استکبار را مطرح کردند پای حرف شان هم می‌ایستند.
امام جمعه همدان بیان کرد: نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب به عهدی که رزمندگان با امام راحل بستند وفادارند و شاهد این وفاداری شهدای مدافع حرم، شهید سردار همدانی و حججی‌ها هستند و اینها نشان می‌دهد آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر مقاومت بوده و زنده است.
آیت‌ا... شعبانی اضافه کرد: نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب ادامه دهنده راهی هستند که پیشکسوتان جهاد و شهادت شروع کردند و راهی را که رزمندگان با قوت، قدرت، صلابت و شهامت شروع کردند توسط نسل جوان استمرار می‌یابد.
وی بیان کرد: جوانان این کشور در راستای ترویج و فعال کردن گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کرده و از آرمان‌ها و اهداف دیروز عقب نشینی نکردند بنابراین پیروزی هم در انتظار ما است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ملت ایران در عرصه دفاع مقدس کنشگران چالش‌گر نظام جهانی بودند و امروز هم موفقیت سیاست خارجی کشور و دستگاه دیپلماسی در گرو همین کنشگری و چالشگری است.
آیت‌ا... شعبانی یادآوری کرد: کشور عراق که پشتیبانی نسبی جهانی را به همراه داشت و همه ابر قدرت‌های آن زمان او را حمایت می‌کردند در مواجهه با کشوری که در دوران گذار از یک انقلاب نو بود و پیشتیبانی جهانی را نداشت تسلیم شد.
وی خاطرنشان کرد: آن روز که سردمداران قدرت‌های جهان صدام را تشویق به حمله به این مملکت کردند باور نداشتند انسان‌هایی شریف، مقتدر و با صلابت در این کشور زندگی می‌کنند که توان هشت سال مقاومت در برابر جهان را دارند.
وی اظهار کرد: دولتمردان آمریکا در برابر عظمت مقاومت و استقامت ملت ایران دچار حیرت شده و برای اجرای مکانیسم ماشه در حال دست و پا زدن است.
شاهرخی: این رشادت تا رسیدن انقلاب به دست منجی عالم بشریت ادامه دارد
استاندار همدان نیز در این آیین اظهار کرد: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد چرا که ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاورمردان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی، سزاوار قدردانی است.
سید سعید شاهرخی اضافه کرد: رمز شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب وجود پربرکت و با صلابت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و در تداوم راه ایشان وجود ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب و حضور مستمر و عاشقانه آحاد مردم در صحنه‌های مختلف بود.
وی یادآوری کرد: ملت ایران با پیروی از امام راحل رژیم ستم شاهی را سرنگون کردند و استکبار وقتی از دست رفتن منافع و طنین انداز شدن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را دید جنگ نابرابر را به این ملت تحمیل کرد.
استاندار همدان ادامه داد: در جنگ تحمیلی هم حضور اقشار مختلف مردم و تبعیت از امام راحل (ره) موجب خلق صحنه‌های زیبا و ماندگار شد و این رشادت و حضور ارزشمند تا رسیدن انقلاب به دست منجی عالم بشریت ادامه دارد.
شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان تیپ 316 زرهی ارتش، خلبانان پایگاه شهید نوژه، سپاه همیشه قهرمان انصارالحسین(ع)، رادار پدافند بند سوباشی و بسیجیان، افزود: 40 سال فعالیت سیاسی و اجتماعی پیشکسوتان دفاع مقدس سرشار از افتخار و عظمت است.
گفتنی است، به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرای بیش از 322 برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک هزار و 800 فعالیت در استان همدان آغاز شد.
به نقل از ایرنا، ویژه برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس تجلیل و دیدار تلویزیونی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: