صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه فرهنگی: یک واقعیّتی وجود دارد؛ علیه کشور ما در زمینه‌ هجوم فرهنگی خیلی کار دارد می‌شود؛ مال امروز هم نیست، حالا امروز هم که فضای مجازی آمده است و حجمْ چند برابر شده، لکن از سابق هم به وسیله رادیوها، به وسیله تلویزیون‌ها، با وسایل گوناگون علیه مسائل فرهنگی در جمهوری اسلامی تلاش می‌شده و کار می‌شده.

علی‌رغم همه‌ اینها یک مجموعه‌ عظیم جوان -نه یک مجموعه کوچک، نه یک اقلّیّت- پایبند به مبانی دینی، به مبانی اعتقادی و مبانی فرهنگی جمهوری اسلامی‌اند؛ این نشان‌دهنده آن است که ما در جهاد فرهنگی هم از دشمن قوی‌تر هستیم.

مسائل گوناگونی [هست] که بعضی از آنها را شماها اشاره کردید، بعضی را هم اشاره نکردید. تظاهرات دینی‌ای که این سال‌ها دارد انجام می‌گیرد -مسأله راه‌پیمایی اربعین، مسأله اعتکاف، مسأله عزاداری‌های حسینی، بعد در این اواخر مسأله تشییع عظیمِ بی‌نظیر شهید عزیزمان، شهید سلیمانی، و از این قبیل چیزها- همه نشان‌دهنده‌ این است که جمهوری اسلامی در نبرد و مبارزه فرهنگی هم با جبهه‌ استکبار با همه تلاشی که او دارد می‌کند، عقب‌مانده نیست و کارهای بزرگی انجام شده و پیشرفت‌های بزرگی صورت گرفته؛ بنابراین در مجاهدت فرهنگی هم همین‌ جور است.

در جهاد اجتماعی هم همین‌جور است؛ [مثل] همین حجم خدماتی که در این قضایای اخیر یا در سیل سال گذشته، یا در زلزله‌ها یا در حضور همین گروه‌های جهادی در روستاها مشاهده شد و حرکت عظیمی که در این زمینه به راه افتاد؛ که اینها همه نشان‌دهنده‌ این است که در جهاد اجتماعی هم کارکرد ما، کارکرد کشور و ظرفیّت کشور بسیار بالا بوده و حتماً از این بیشتر هم هست در مناطق محروم و مانند اینها.

 

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب 

در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی 28/02/1399



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: