صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در استان صعودی است و احتمال ایجاد موج این بیماری در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

به گزارش هگمتانه، منوچهر کرمی اظهار کرد: از نیمه دوم شهریور ماه روند ابتلا به ویروس کرونا در استان افزایشی شده و تعداد مراجعه بیماران مشکوک و بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است. وی با تأکید بر اینکه مراودات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی از عوامل افرایش آمار مبتلایان کرونا در استان است،تصریح کرد: رفتن به مسافرت، عادی انگاری شرایط و رفت‌وآمدهای خانوادگی زمینه ساز بروز موج جدیدی از این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه روزانه بین 20 تا 30 مورد بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: بیماران در گروه‌های سنی مختلف هستند و حتی شاهد درگیری کودکان هم هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 441 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در ماه گذشته تعداد بستری‌ها به کمتر از 300 نفر هم رسیده بود.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای کنترل شرایط و جلوگیری از بروز موج گسترده این بیماری در استان به کار گرفته شده است، افزود: هم زمانی شیوع کرونا با بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، شرایط را سخت‌تر می‌کند.

به نقل از تسنیم، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر اینکه کلید کنترل ویروس کرونا در دستان مردم است، عنوان کرد: هرچه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر باشد به شرایط بهتری خواهیم رسید.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: