صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: آیین افتتاح بلوار «شهدای سلامت» همدان عصر روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندار، رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، معاونان شهردار، مدیران مناطق و ساکنان و اهالی کوی نبوت برگزار شد.

 

 آیت‌ا... شعبانی: استمرار بلوار شهدای سلامت تا میدان شهید سردار همدانی (فرودگاه) منجر به رفع گره ترافیکی در ورودی شهر همدان خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین افتتاح این بلوار اظهار کرد: عملکرد جهادی مجموعه شهرداری همدان و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در رفع محرومیت منطقه کم برخوردار کوی نبوت قابل تقدیر است.

آیت‌ا... شعبانی تصریح کرد: حدود دو ماه پیش موضوع ساماندهی این منطقه در دستور کار مسؤولان قرار گرفت و مقرر شد در یک اقدام جهادی و در جهت رفع محرومیت‌ها و مشکلات اهالی کوی نبوت اقدامات مؤثری انجام شود که خوشبختانه امروز شاهد هستیم در زمان کوتاهی این مشکلات به حداقل رسیده است و امیدواریم با اجرای سایر اقدامات اجرایی و خدماتی شاهد رفع کامل مشکلات این منطقه باشیم.

امام جمعه همدان بر لزوم توجه به مناطق کم برخوردار در استان تأکید کرد و گفت: شهرداری در این زمینه عملکرد جهادی و خیلی خوبی داشته است و خوشبختانه استانداری همدان، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز در این زمینه بسیار پر تلاش حضور پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: انتظار ما و مردم از تمامی مسؤولان توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار در جهت تحقق کامل عدالت اجتماعی و توسعه متوازن است و در این میان شایسته نیست در برخی از مناطق امکانات بیشتری اختصاص یابد.

آیت‌ا... شعبانی در ادامه خواستار استمرار این بلوار تا میدان شهید سردار همدانی (فرودگاه) در جهت تسهیل رفت و آمد شهروندان و رفع گره ترافیکی در ورودی شهر همدان شد.

 

 شاهرخی: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و تلاش‌های شهردار و مدیر منطقه سه کوی نبوت در مسیر آبادانی قرار گرفته است

استاندارهمدان نیز که در این مراسم حضور داشت بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته سه مرتبه در خدمت مردم کوی نوبت بودیم و خوشبختانه امروز شاهد پیشبرد اهداف و برنامه‌های مورد نظر در این منطقه هستیم.

سید سعید شاهرخی در ادامه این مراسم، گفت: حدود 45 روز پیش به درخواست اهالی و بزرگان منطقه، به همراه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در جمع مردم حاضر شدیم و بعد از شناسایی و احصا نیازهای اساسی منطقه، تقسیم کار صورت گرفت و امروز شاهد هستیم بخش اعظم و اصلی مشکلات منطقه در مدت 35 روز رفع شده است.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شبانه روزی و جهادی شهرداری منطقه سه همدان، بیان کرد: پیش از این شاهد کمبود منابع و امکانات در این منطقه بودیم که با حمایت‌های شورا و پیگیری‌های مجدانه و جهادی شهردار و مدیر منطقه سه این منطقه در مسیر آبادانی قرار گرفته است و خوشبختانه امروز با ساماندهی و اقدامات صورت گرفته، شاهد افزایش ارزش افزوده بهای املاک این منطقه هستیم.

وی عنوان کرد: شهرداری همدان بخش اعظم اقدامات انجام شده در این منطقه را عهده دار بود که خوشبختانه با اجرای فعالیت‌های مختلف عملکرد رضایت بخشی در این راستا داشته است و رضایت مندی مردم را کسب کرده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه بهداشت در این منطقه ارتقا یافته است، گفت: آب شرب این منطقه به عنوان مهمترین درخواست شهروندان مطرح بود که خوشبختانه با مساعدت شرکت آبفا؛ بیش از 7 کیلومتر لوله گذاری انجام شد و امروز آب شرب کوی نوبت از نظر کمی و کیفی بهبود یافته است،ضمن اجرای طرح جمع آوری فاضلاب کوی نبوت بایستی به وضعیت فاضلاب‌های رها شده در کوچه نیز دقت نظر داشت تا اقدامات به خوبی به اتمام برسد.

استاندار همدان تأکید کرد: بخشی از روشنایی معابر منطقه انجام شده است و مابقی نیز باید به سرعت انجام گیرد تا اهالی این منطقه مشکل روشنایی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: رودخانه این منطقه در گذشته مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه با پوشش رودخانه و تسطیح و آسفالت این بلوار این مشکل نیز رفع شده است.

 

 گردان: مشارکت شهروندان کوی نبوت در بازگشایی معابر ستودنی است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم بیان کرد: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های شهری بسیار حایز اهمیت است و خوشبختانه مردم این منطقه در بازگشایی و تعریض این بلوار مشارکت و همراهی خوبی با مجموعه مدیریت شهری داشتند.

کامران گردان با بیان اینکه توسعه متوازن امکانات در نقاط مختلف شهر به ویژه در مناطق کم برخوردار مورد توجه و تأکید جدی شورای پنجم و شهردار همدان قرار دارد، افزود: با توجه به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان مبنی بر ادامه این مسیر تا میدان شهید سردار همدانی (میدان فرودگاه) مطالعات این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد و در بودجه سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 صوفی: ظرف 35 روز عملیات دال گذاری، پوشش رودخانه، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بلوار «شهدای سلامت» انجام شد

شهردار همدان نیز در این مراسم گفت: در اجرای این پروژه شهری از حمایت‌های مدیریت ارشد استان، فرماندار، شرکت‌های خدمات رسان آبفا، برق، مخابرات و... که همراه بودند، تشکر می‌کنم و خوشبختانه امروز شاهد افزایش رضایتمندی مردم این منطقه هستیم که قطعاً رضایت خداوند را نیز به همراه دارد.

عباس صوفی اضافه کرد:‌ مدیریت شهری همدان تمام تلاش خود را در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان به کار گرفته است و در این خصوص توجه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار شهر دارد که قطعاً با اجرای پروژه‌های مختلف شاهد کاهش بزه‌های اجتماعی در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: این منطقه به عنوان یکی از نقاط کم برخوردار شهر همدان محسوب می‌شود که پیش از این کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی، مشکلاتی را برای مردم و ساکنان این منطقه به وجود آورده بود که خوشبختانه با اقدام جهادی شهرداری منطقه سه؛ شاهد آبادانی، افزایش نشاط اجتماعی و از بُن بست خارج شدن این منطقه هستیم.

شهردار کلانشهر همدان، افزود: پوشش رودخانه این مسیر یکی از مطالبات شهروندان این منطقه بود که با تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری منطقه سه در مدت 35 روز شاهد دال گذاری، پوشش رودخانه، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت بلوار «شهدای سلامت» بودیم.

وی بیان کرد: به همت سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهرداری همدان و در اقدامی بی سابقه و تنها در ظرف مدت یک روز، حدود 4 هزار تن آسفالت در این مسیر یک کیلومتری حمل و توزیع شد که به نوبه خود یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

 

 حجت‌الاسلام فاضلیان: مسجد «شهید المصطفی الحسینی» نقش محوری در رفع مشکلات این منطقه داشته است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان هم که در این مراسم حضور داشت گفت: قدردان تلاش شبانه روزی تمامی خادمان مردم هستیم که در جهت رفع محرومیت‌ها و امکانات قدم‌های مهم و اثرگذاری را بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان افزود: توسعه و آبادانی این منطقه از بُعد ظاهری بسیار ارزشمند و قابل تحسین است که شاهد تلاش‌های جهادی شهرداری همدان و سایر مسؤولان اجرایی در این منطقه هستیم که در کنار این موضوع باید به بُعد باطنی و معنوی این پروژه نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی در این باره اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه و سنگر مردمی نقش مهم و محوری را عهده دار هستند و امروز نیز شاهد آن هستیم که با پیگیری و همت امام جماعت و نمازگزاران مسجد «شهید المصطفی الحسینی» کوی نبوت؛ مسؤولین اجرایی در چندین مرتبه در این منطقه حاضر می‌شوند و در جهت رفع محرومیت‌ها تصمیمات و اقدامات مهمی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: شهید سید مصطفی الحسینی بیش از 17 کشور را به منظور تبلیغ اسلام سفر کرد و نقش مهمی در معرفی اسلام داشت و بعد از شهادت ایشان نیز مادر این شهید بزرگوار اقدام به احداث این مسجد کرد که امروز این مسجد سبب خیر و برکت این منطقه شده است و همه ما و به ویژه اهالی این منطقه باید از جایگاه مسجد و خون شهدا به خوبی دفاع کنیم.

 حجت‌الاسلام جوادی: موضوع آب شرب این منطقه مرتفع شد اما مشکل فاضلاب این منطقه همچنان پابرجاست

امام جماعت مسجد «شهید المصطفی الحسینی» کوی نبوت نیز به نمایندگی از اهالی کوی نوبت در این مراسم گفت: قدردان تمامی زحمات و تلاش‌های جهادی دو ماه اخیر مسؤولان در آبادانی و رفع مشکلات این منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام جوادی ادامه داد: فعالیت‌های شبانه روزی استاندار، شهردار، مدیر منطقه سه و مدیران دستگاه خدمات رسان بر کسی پوشیده نیست و امروز شاهد رضایت اهالی این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل آب شرب این منطقه مرتفع شد اما مشکل فاضلاب این منطقه همچنان پابرجاست و نیازمند تخصیص اعتبار است که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

جوادی در ادامه بیان کرد: از زحمات شرکت توزیع نیروی برق همدان در روشنایی معابر کوی نوبت تشکر می‌کنیم اما درخواست داریم روشنایی رفوژ وسط بلوار شهدای سلامت و سایر معابر نیز در کمترین زمان اجرایی شود.

 

 فیضی منش: احداث بلوار «شهدای سلامت» با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز در جریان این مراسم، گفت: این پروژه به عنوان یکی از مطالبات چندین ساله مردم این منطقه به شمار می‌رفت که با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و تأکید ویژه شهردار همدان موضوع ساماندهی و بازگشایی این معبر در دستور کار شهرداری منطقه سه قرار گرفت و ظرف مدت 35 روز به اتمام رسید.

محمدرضا فیضی منش با بیان اینکه در احداث این بلوار تاکنون 55 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: اجرای این پروژه از اواسط مردادماه امسال آغاز شد و در اقدام نخست پوشش رودخانه این منطقه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به پایان رسید.

وی در این باره ادامه داد: در گام دوم عملیات زیرسازی معبر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به منظور عملیات آسفالت‌ریزی به اتمام رسید و در اقدام پایانی و با اعتبار 25 میلیارد ریال روکش کامل آسفالت بلوار «شهدای سلامت» به طول یک کیلومتر انجام شد.

وی تصریح کرد:‌ در راستای محرومیت زدایی این منطقه و با تأکید شهردار همدان؛ به زودی کار مطالعات و طراحی پارک در این منطقه آغاز خواهد شد که در همین راستا و به تناوب، خدماتی نظیر پیاده رو سازی، توسعه فضای سبز، روشنایی معابر و سایر اقدامات لازم در این منطقه انجام خواهد شد.

فیضی منش عنوان کرد: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در پهنه سبز این مسیر در سال‌های گذشته، تعدادی از اهالی درخواست تغییر کاربری داشته اند که این موضوع توسط شهرداری منطقه سه در قالب کاربری مختلط به کمیسیون ماده 5 ارائه شده است که با توجه به ضوابط شهرسازی و در صورت صلاحدید و موافقت اعضای این کمیسیون و تحقق این موضوع شاهد رضایت حداکثری ساکنان این منطقه خواهیم بود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: