صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، ظهر روز گذشته رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان به مناسبت روز خبرنگار در دفتر روزنامه هگمتانه حضور پیدا کرد.

علی کلانترنیا خاطرنشان کرد: هفته خبرنگار و هم‌زمان شدن آن با سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی از اتفاقات خجسته است.

وی در مورد فعالیت حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی در همدان عنوان کرد: در خصوص پژوهش، جهاد دانشگاهی با ساختار مراکز تخصصی و انجام پروژه‌های خاص به ارائه خدمات پرداخته است.

کلانترنیا پشتوانه مراکز خدمات تخصصی را اقدامات پژوهشی دانست و گفت: فعالیت در پژوهشگاه رویان و تحت پوشش بودن 3 هزار خانواده در این مرکز، پژوهشگاه گیاهان دارویی، پژوهشگاه صنایع شیمیایی و پارک‌های علم ‌ و فناوری از جمله اقدامات شاخص در جهاد دانشگاهی استان همدان است.

وی در ادامه یادآور شد: مجموعه طب کار، آزمایشگاه تشخیص طبی و فراهم شدن امکان تست کووید 19 در استان همدان از جمله برنامه‌های قابل بررسی انجام شده توسط مجموعه جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی افزود: با توجه به جهانی شدن شهر لالجین به عنوان شهر سفال، مجموعه جهاد دانشگاهی بر خود لازم دانست که نیاز لالجین را به پشتوانه علمی تأمین کند و با اشتغال 30 نفر در مرکز آموزشی به صورت علمی و تخصصی به آموزش سفال و سرامیک بپردازد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی را شاخص و نشان جهاد دانست و اظهار کرد: این مرکز با پشتوانه مجموعه رویان و ابن سینا کلید خورده و امیدواریم در ماه‌های آینده خدمات مورد نظر را در این مجموعه ارائه کرده و با تشکیل گروه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی به هدف مجموعه دست یابیم.

وی با اعلام برنامه‌های پیش رو برای مجموعه جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: شروع فعالیت مجموعه درمان ناباروری به صورت تخصصی و احداث کلینیک و همچنین ایجاد پژوهشکده سفال و سرامیک در استان در دستور کار مجموعه جهاد دانشگاهی بوده و همچنین با توجه به سند آمایش استان همدان، مجموعه جهاد دانشگاهی در نظر دارد ادامه فعالیت‌ها در هر حوزه را تقویت کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان در خصوص احیای طب سنتی در مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه گیاهان دارویی و تحقیق طب سنتی تابع قوانین وزارت بهداشت است و همچنین مجوزهایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان گرفته شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا در کشور جهاد دانشگاهی از هیچ تلاشی برای مهار بیماری در کشور فروگذار نکرد افزود: با افزایش روند بیماری در کشور مجموعه جهاد دانشگاهی هم گام با سایر مجموعه‌ها با فعالیت در پژوهشگاه‌ها اقدامات جهادی خود را آغاز کرده و این اقدام برخاسته از روحیه انقلابی مجموعه است.

وی تهیه کیت‌های تشخیص کرونا توسط مجموعه جهاد دانشگاهی را اقدام قابل ستایشی خواند و گفت: تهیه مواد ضد عفونی کننده، ماسک و اقدامات جهادی دانشجویان و پژوهشگران در کنار نهادهای نظامی و مردم نهاد در برابر شیوع کرونا از اقدامات مجموعه جهاد دانشگاهی است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: