صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: استاندار همدان گفت: حمایت از اصناف در شرایط اقتصادی سخت کنونی وظیفه دولتمردان در همه رده‌های مدیریتی است که نباید در آن سهل انگاری و کوتاهی شود.

به گزارش هگمتانه، سید سعید شاهرخی در نشست رؤسای اتحادیه‌های صنفی و بازاریان گفت: هیچ کس حق برخورد سلیقه‌ای با اصناف را ندارد و مشکلات و گرفتاری‌های کسبه و بازاریان استان باید در چارچوب قانون و مقررات عادلانه و منصفانه رسیدگی شود.

وی به حمایت دولت از واحدهای صنفی در شرایط اقتصادی سخت کنونی تأکید کرد و از مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها خواست حل و فصل گرفتاری‌های اصناف را در اولویت قرار داده و فداکاری و ایثار این قشر را با روی گشاده و دیدگاه تعامل و همکاری پاسخ بدهند.

استاندار همدان با قدردانی از 62 هزار واحد صنفی استان همدان گفت: در جنگ اقتصادی کنونی اصناف با چنگ و دندان بازار را حفظ کرده و مایحتاج مردم را تأمین می‌کنند.

شاهرخی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان وجود دارد و دشمنان می‌خواهند در قبال کالا و جنس استقلال و قدرت دفاعی و انرژی هسته‌ای ما را بگیرند و ما را مستعمره خود کنند.

وی تأکید کرد: بازاریان همواره هوشیار بوده و اکنون هم در این سناریو ننگین که اقتصاد کشور را نشانه گرفته آگاهانه رفتار کرده و بهانه دست بدخواهان نظام ندهند.

استاندار همدان گفت: نظام تولید و توزیع کشور تحت تأثیر تحریم‌ها قرار دارد و این موضوع روی قیمت کالاها و نوسانات بازار اثر می‌گذارد و واحدهای صنفی در صف مقدم مواجه با مشکلات هستند که ایستادگی آنها ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی بیماری کرونا نیز فشار مضاعفی بر گروه‌های صنفی وارد کرد و به ناچار بسیاری از اصناف را برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل کردیم.

شاهرخی گفت: با وجود غیرفعال شدن اصناف اما واحدهای تولیدی فعال بود تا کم و کسری در تولید و توزیع کالا به وجود نیاید.

وی یادآوری کرد: کسبه و بازاریان اگرچه با ظرفیت کمتر اما فعال شده اند و آسیب دیدگان از کرونا زیر پوشش کمک‌های دولت قرار گرفته اند.

استاندار همدان از اصناف و بازاریان خواست با صبر و شکیبایی به تعهدات خود عمل کرده و مشکلات و مسائل خود را اطلاع دهند تا برای حل و فصل آنها اقدام کنیم.

شاهرخی افزود: اتحادیه‌ها قبل از ما برای نظارت بر واحدهای صنفی زیرمجموعه خود اقدام کرده و از توان خود برای حفظ آرامش حاکم بر بخش‌های مختلف بازار استفاده کنند.

به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: حمایت از اصناف در شرایط اقتصادی سخت کنونی وظیفه دولتمردان در همه رده‌های مدیریتی است که نباید در آن سهل انگاری و کوتاهی شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: