صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بهره‌برداران سیاسی به دنبال دو قطبی‌سازی جامعه زنان  درباره حجاب هستند.

به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... حبیب الله شعبانی، ظهر دیروز در کمیته عفاف و حجاب با تأکید بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: وظیفه اصلی این کمیته باید سیاست‌گذاری و آسیب شناسی و علل عدم موفقیت برخی برنامه‌ها و نیز شناسایی عوامل بی حجابی باشد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است هر چند مدت یکبار، در خصوص علل بی‌حجابی کار پژوهشی صورت گیرد افزود: تشکیل کمیته‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌‌های دولتی با مشارکت و حضور کارکنان همان دستگاه می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود آنکه قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، اما اجرایی و پیگیری نمی‌شود و لذا این کمیته می‌تواند اجرایی شدن این قانون را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت افراد دغدغه‌مند در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌ها استفاده شود، مطرح کرد: اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب یکی از کارهای مهم این کمیته است که باید در خصوص آن مطالبه‌گری صورت گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از جریان‌ها به دنبال ایجاد دو قطبی و تعارض در جامعه زنان برای بهره برداری سیاسی هستند، گفت: کمیته عفاف و حجاب نباید وارد این تقابل شود و کسی در این میان متهم شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید با حضور در رسانه‌ها در خصوص عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب پاسخ‌گو باشند، عنوان کرد: رسانه‌ها و مردم باید عملکرد مسؤولان در حوزه عفاف و حجاب را مطالبه‌گری کنند.

آیت‌ا... شعبانی خواستار ایجاد ساختاری برای جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌ها از سراسر استان در حوزه عفاف و حجاب شد و گفت: در این حوزه باید سعی شود افرادی که همگرایی بیشتری نسبت به هم دارند و از لحاظ فرهنگی و شخصیتی به‌هم نزدیک‌تر هستند استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود برای ترویج فرهنگ حجاب از بانوانی که دارای پوشش‌های متفاوت اما مناسب در حوزه عفاف و حجاب هستند نیز استفاده شود.

امام جمعه همدان نقش مدارس و دانشگاه‌ها را در حوزه عفاف و حجاب مهم خواند و مطرح کرد: این ظرفیتی است که برای تبیین حجاب در جامعه باید مورد توجه باشد و می‌توان در هر مدرسه کمیته‌ای با حضور خود دانش‌آموزان برای ترویج عفاف و حجاب را نیز راه‌اندازی کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: