صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه همه دانا: شهید علیرضا حاجی بابایی در پانزدهم فروردین 1335 در خانواده‌ای متعهد و پرتلاش در شهر مریانج دیده به جهان گشود و در چشمه پاک و زلالی که محصول تقوی و ایمان بود، روح و روانش صفا و طراوت یافت.

در کودکی از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود به طوری که در دوران تحصیل این خصوصیتش به خوبی نمایان بود. تا سال سوم راهنمایی را در زادگاهش، مریانج گذراند و بعد از آن وارد دانشسرای مقدماتی(تربیت معلم) همدان شد و پس از طی دوره دانشسرا در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی به مدت دو سال خدمت سپاهی دانش را گذراند. در سال 1356 رسماً به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در روستای حبشی از توابع اسدآباد همدان مشغول به تدریس شد.

علیرضا از سال‌های گذشته با اندیشه‌های امام خمینی (ره)آشنا شده بود.این شناخت از امام و دیدن ولمس کردن رفتارهای غیر اسلامی وظالمانه شاه وعواملش از یک طرف و ظلم و فساد رایج در کشور به واسطه حاکمیت افراد بی لیاقت و وطن فروش از طرف دیگر ,باعث پیوستن او به انقلاب اسلامی مردم بر علیه حکومت شاه شد.

علیرضا در طول تحصیل,خدمت سربازی و تدریس در مدارس, لحظه‌ای از بازگویی جنایات شاه و افشای مفاسد خاندان پهلوی فرو گذار نبود. او در جریان اعتراضات و مبارزات مردمی بر علیه حکومت شاه فعالانه در تمام عرصه‌ها حاضر بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده حجم زیادتوطئه‌ها برعلیه انقلاب اسلامی ,تدریس را رها کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست تا با پوشیدن لباس رزم به جنگ دشمنان داخلی وخارجی مردم ایران برود.

او برای خاموش کردن فتنه‌های ضدانقلاب به کردستان رفت.با حضور او و جوانان دیگر از مناطق مختلف کشور ,دشمنان آرزوی شیطانی جداکردن این استان از ایران بزرگ را به گور بردند.

با ایجاد آرامش نسبی در غرب کشور دشمنان که از نتیجه توطئه‌های خود ناامید شده بودند,با راه‌اندازی جنگ تحمیلی ,به صورت گروهی وارد جنگ با مردم ایران شدند.علیرضا بلافاصله بعد از شروع جنگ به جبهه رفت تا با همکاری دیگر جوانان این مرزوبوم ,این توطئه بین المللی را نیز مانند صدها توطئه دیگر دشمنان ایران اسلامی ,ناکام گذارند.

در طول مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شد اما بعد از بهبودی نسبی به سرعت به محفل عشاق بسیجی و سپاهی باز می‌گشت.

نگارش کتاب جدید پیرامون زندگی شهید علیرضا حاجی‌بابایی

همچنین محسن صیفی‌کار، نویسنده پر تلاش حوزه ادبیات پایداری و مقاومت کشور و چهره برتر هنر انقلاب اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار هگمتانه از نگارش کتاب جدیدی پیرامون زندگی شهید علیرضا حاجی‌بابایی با همکاری گروهی و با حضور حمید حسام خبر داد و گفت: حدود 90درصد نگارش این کتاب انجام شده است و بعد از اتمام کار پژوهشی وارد مرحله ویرایش خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 2سال است که این پروژه پژوهشی در حال انجام است افزود: شهید علیرضا حاجی‌بابایی 3گردان فتح،نصر و خندق را در عملیات رمضان فرماندهی کرد و بسیار خوش درخشید و متأسفانه در همان شب اول به شهادت رسید. 

سرانجام سردار شهید علیرضا حاجی بابایی در 23 رمضان 1361 (24 تیرماه 1361) با سمت «فرمانده محور عملیاتی سرپل ذهاب» با قلبی آکنده از عشق به شهادت و حضور در کنار دیگر یاران شهیدش مقارن با شب‌های قدر و ایام شهادت سرور مظلومان عالم حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و در جریان عملیات «رمضان» در منطقه جنوب شرق بصره مورد اصابت گلوله‌های پدافند ضد هوایی قرار گرفت و به دیدار معشوق شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: