صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان گفت: طی 3 ماه گذشته 4 دستگاه فلزیاب کشف و 44 نفر در رابطه با حفاری غیر مجاز، خرید و فروش اشیا تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان ملایر است.

به گزارش هگمتانه، سرهنگ محمد حاجی عزیزی از کشف ١5٠٩ قلم اشیای اصل و بدل تاریخی از جمله خمره سفالی مربوط به دوره اشکانی و ساسانی در استان همدان خبر داد.

وی گفت: طی سه ماه اول سال جاری عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف ١5٠٩ قلم اشیا اصل و بدل تاریخی از جمله خمره سفالی مربوط به دوره اشکانی و ساسانی در استان همدان شده‌اند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: طی این مدت 4 دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و 44 نفر در رابطه با حفاری غیر مجاز، خرید و فروش اشیا تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های ملایر با دستگیری ١6 نفر، رزن ٨ نفر و اسدآباد ٨ نفر است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه با ١٣ وبگاه متخلف نیز از طریق دادستانی کل کشور برخورد شده است، گفت: طی سه ماه گذشته ٢5 گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و ٣٢ جلسه تعامل و همکاری با ناجا، انجمن‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های دولتی ذیربط و مراجع قضایی انجام شده است.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: