صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ابتلای یک‌هزار و 616 نفر به بیماری کرونا در همدان خبر داد و‌ گفت: 289 نفر مشکوک به کرونا در روز شنبه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

به گزارش هگمتانه، ابراهیم جلیلی دیروز با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: متأسفانه طی سه هفته اخیر تعداد مبتلایان کرونا در استان روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر تقریباً روند ابتلا ثابت بوده اما نسبت به قبل افزایش داشتیم که این موضوع نگران‌کننده است گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 5 هزار و 535 نفر با علایم مشکوک و مثبت به بیمارستان‌های استان مراجعه‌ کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه 4 هزار و 650 نفر از آنها ترخیص شده‌اند و از این تعداد تست یک‌هزار و 616 نفر مثبت اعلام شده است ادامه داد: طی شنبه گذشته 4 هزار و 93 نفر به درمانگاه‌ها و اورژانس‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 289 نفر علایم مشکوک به کرونا داشتند که 56 نفر در بخش عادی و 9 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

جلیلی با بیان اینکه در شنبه گذشته جمعاً 65 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند خاطرنشان کرد: در مجموع 432 بیمار مشکوک و مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تقریباً نسبت به ماه قبل 2.5 تا سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه روند بیماری از لحاظ سرپایی و نیز بستری بیماران رو به افزایش است گفت: می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند و بدون دلیل از منزل خارج نشوند و در مراکز شلوغ حضور نیابند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل عنوان کرد: کنترل بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم دارد؛ ما هم سعی می‌کنیم اقدامات درمانی به موقع انجام دهیم اما مردم باید حافظ سلامتی خود باشند چون اگر روند افزایش یابد در حوزه درمان نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فعلاً مشکل خاصی در خصوص بستری بیماران نداریم اما اگر مردم رعایت نکنند ممکن است مانند برخی از استان‌ها دچار مشکل کمبود تخت و پذیرش بیمار شویم.

جلیلی با بیان اینکه متأسفانه برگزاری دورهمی‌ها و مجالس باعث افزایش مبتلایان شده است بیان کرد: در حال حاضر بیشترین عامل ابتلا را مجتمع‌های جمعیتی به خود اختصاص دادند.

وی در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در حال حاضر اکثر افراد در مراکز تجمع مبتلا می‌شوند گفت: در یکی از مجالس که در یکی از نقاط کشور برگزار شده یک نفر با وجود علم به بیماری در مجالس حاضر شده و 120 نفر را مبتلا کرده که متأسفانه در همدان هم شبیه این اتفاقات می‌افتد بنابراین مردم باید بیشتر رعایت کنند.

گفتنی است روز یکشنبه استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا از نهادهای مسؤول خواست با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره انداخته یا مسؤولان تالارهایی که با وجود تأکید و هشدار به صورت عمدی اقدام به فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم می‌کنند برخورد کنند و اضافه کرد: در زمینه استفاده علوم پزشکی از 50 تخت بیمارستان ارتش برای بستری بیماران کرونایی مکاتبات لازم صورت گرفته و قرار است اجازه بستری در این بیمارستان از سلسله مراتب فرماندهی ارتش اخذ شود.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: