هگمتانه، گروه خبر همدان: مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی،از طراحی «الگوی مدرسه تراز تحول» برای اجراسازی سند تحول بنیادین در مدارس خبر داد و گفت: 10 درصد مدارس هر استان در مرحله اول این طرح، با آموزش مدیران و راهبران تربیتشده، به سمت تحقق اهداف سند حرکت می کنند. به گزارش هگمتانه، علیرضا کمرئی روز شنبه در حاشیه نشست توجیهی- تبیینی رابطین و راهبران آموزشی مدارس تراز سند تحول بنیادین، قطب 2 کشور در همدان اظهار کرد: این الگو با محوریت برنامهریزی راهبردی طراحی شده و مدارس منتخب در 6 قطب کشور بهصورت مرحلهای به سمت استانداردهای سند تحول هدایت میشود. وی افزود: در مرحله اول 10 درصد مدارس هر استان با اولویت مدارسی که توانایی ورود به استقلال عملیاتی را دارند زیرپوشش قرار میگیرد. مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی گفت: برای هر 10 مدرسه یک راهبر تراز آموزشی دیده میشود تا با تسلط بر مفاهیم سند تحول، فرآیند اجرا را مدیریت کند، مدیران این مدارس نیز در کارگاههای تخصصی، برنامهریزی راهبردی و شیوههای عملیاتیسازی سند را فرا میگیرند. کمرئی اظهار کرد: تا پایان تابستان امسال 40 درصد مدارس کشور و در سال بعد، 50 درصد باقیمانده به این طرح خواهند پیوست. وی درباره ابزارهای نظارتی این طرح بیان کرد: استقرار سامانههای ارزیابی پیشرفته و تعیین شاخصهای کلیدی عملکرد، امکان سنجش دقیق پیشرفت مدارس را فراهم میکند و این سامانهها مانند «نبض مدرسه» عملکرد مدارس را رصد کرده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی میکند. مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی خاطرنشان کرد: تبدیل مدرسه تراز به گفتمان غالب در نظام آموزشی، نیازمند تغییر نگرش مدیران و برنامه ریزان است. کمرئی افزود: دبیرخانههای راهبری در ستاد، استان و مناطق، مسؤولیت هدایت این گفتمان و نظارت بر تحقق شاخصها را برعهده دارد. وی اضافه کرد: الگوی تراز، مدیران را به ابزارهای مدیریتی مانند تحلیل موقعیت، طراحی چشمانداز و بسیج منابع مجهز میکند. به نقل از ایرنا، وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، شاهد نزدیکتر شدن مدارس به اهداف سند تحول و ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان بود چراکه تحقق این الگو، نقطه عطفی در مدیریت آموزشی کشور است.
|