کد خبر : 55716
تاریخ : 1402/9/15
گروه خبری : خبر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

کنگره 8 هزار شهید استان همدان در کشور کم نظیر بود



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان در سطح کشور کم نظیر بود، گفت: امسال شاهد برگزاری برنامه ویژه در این راستا بودیم و فضای شهر معنوی و همراه با عطر شهدا بود.
به گزارش هگمتانه، محمود مسگریان در جلسه 244 صحن شورا با حضور سردار فرجی دبیر ستاد دومین کنگره 8000 شهید استان و همراهان با اشاره به فرارسیدن دوازدهم آذرماه روز همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌ها در این روز به قانون اساسی که ثمره خون‌های پاک شهدا بود رأی مثبت دادند.
وی با بیان اینکه در هیچ کشوری و هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که نظام سیاسی حاکم بر یک کشور به همه‌ پرسی گذاشته شود، گفت: 99.5 درصد مردم به این قانون رأی تأیید دادند که این امر نشان دهنده دموکراسی واقعی و توجه به نظرات مردم است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: امروز بعد از سال‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی پابرجاست و می‌درخشد و این مهم مگر با منویات و هدایت‌‌های پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب محقق نشده است.
مسگریان افزود: ریلی برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است که این ریل منجر به ظهور و قیام حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.
وی در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز جهانی معلولان تصریح کرد: در شورای دور ششم و شهرداری اقداماتی در راستای تسهیل رفت و آمد این قشر و مناسب‌سازی انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: این قشر نیاز به توجه بیشتر در حوزه‌های مختلف دارند و باید خدمات ویژه به این افراد ارائه شود و شورا و شهرداری در این راستا گام‌هایی برداشته و این مهم تداوم خواهد داشت.
مسگریان در ادامه با تقدیر از فرمانده سپاه استان و دبیر کنگره 8 هزار شهید استان، خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری برنامه ویژه در این راستا بودیم و فضای شهر معنوی و همراه با عطر شهدا بود.
وی برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان را در کشور کم نظیر دانست و یادآور شد: امید است بتوانیم نسبت به مردمی که همیشه پای انقلاب و نظام بوده‌اند، خدمت صادقانه داشته باشیم.
سردار فرجی: بیشترین بار برگزاری کنگره بر دوش شهرداری و شورای اسلامی شهر بود
دبیر ستاد کنگره 8 هزار شهید استان همدان نیز با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در برگزاری این کنگره، اظهار کرد: در این برنامه، مجموعه‌ای که بیشترین زحمت و بار بر دوش آن بوده شهرداری و شورا بوده است.
سردار مهدی فرجی با بیان اینکه اگر کمک مجموعه شهرداری نبود، نمی‌توانستیم برگزاری کنگره را انجام دهیم، گفت: عدد کمک شده از سوی شهرداری به کنگره قابل مقایسه با استان‌هایی همچون لرستان و اردبیل نیست.
وی حجم کارهای انجام شده طی دو سال گذشته با کمک مردم و مسؤولان را منجر به برگزاری خوب کنگره دانست و بیان کرد: در هیچ استانی چنین کنگره‌ای برگزار نشده است و این امر با همراهی مجموعه شهرداری و شورای شهر محقق شد.
حجت‌الاسلام صفری‌افلاکی: صادر کردن سیره شهدا بهترین راه صدور انقلاب است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اعتقاد وافری به حضور شهدا و ترویج سیره آنها دارم، اظهار کرد: معتقدم بهترین راه صدور انقلاب و هویت انسانی و اسلامی این است که بتوانیم سیره شهدا را در قالب کتاب، فیلم، مستند و... به دنیا و ملت‌ها صادر کنیم.
حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با بیان اینکه شهدا سرمایه عظیم معنوی هستند، گفت: جای تأسف دارد دستگاه‌های فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود چنین سرمایه‌هایی، سوژه‌هایی را انتخاب کرده‌اند که نه تنها در راستای آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نبوده بلکه بر خلاف این مسیر و آرمان‌ها در حرکت بوده و جا دارد جبهه فرهنگی انقلاب، این نقیصه را جبران کند.
وی با تأکید بر اینکه سهم سریال و فیلم در حوزه شهدا، بیشتر از سایر روش‌ها می‌تواند در تمام لایه‌های جامعه اثرگذار باشد، بیان کرد: این آثار باید قابلیت انتشار در سایر کشورها را داشته باشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: توزیع 800 جهیزیه در بین نوعروسان از فعالیت‌ها و اقدامات خوب در متن برگزاری کنگره شهدا بود و اینگونه حرکات، کنگره را مردمی‌تر کرد.
صفری‌افلاکی با بیان اینکه فرموده رهبر معظم انقلاب که «همدان مرکز تمام ارزش‌های تمدنی کشور است» تکلیف ما، مسؤولان، مدیران و به ویژه مدیریت شهری را بیشتر کرده است، تصریح کرد: باید همه ما در این راستا حرکت کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به این مهم جا دارد برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری برنامه‌ها در شورا و شهرداری به گونه‌ای باشد که سنخیت با این قله را داشته و امکان الگو شدن در کشور را داشته باشد.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در پایان این مراسم با اعطای لوح تقدیر و کتاب ابووهب از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در برگزاری باشکوه کنگره 8 هزار شهید استان همدان توسط سردار فرجی دبیر کنگره قدردانی شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/55716