کد خبر : 55538
تاریخ : 1402/9/12
گروه خبری : خبر همدان

همدان استان عصبانی کشور!

مدیرکل پزشکی قانونی استان: کاهش 4 درصدی نزاع و درگیری در همدان



هگمتانه، گروه خبر همدان: همدان در بین 5 استان عصبانی کشور و با آمار نزاع بالا نسبت به دیگر استان‌ها قرار گرفته است و با اینکه آمار نزاع در همدان 4 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته این رتبه بندی همچنان از بالا بودن آمار نزاع در همدان حکایت دارد.
به گزارش هگمتانه، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، همدان و خراسان شمالی به ترتیب عصبانی‌ترین استان‌ها و پس از آن، البرز، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گیلان در رتبه‌های بعد قرار دارند. استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی نیز کمترین آمار نزاع نسبت به جمعیت را ثبت کرده‌اند. تأکید می‌شود رتبه‌بندی عصبانی‌ترین استان‌ها نسبت به جمعیت محاسبه شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان در این باره از کاهش 4 درصدی نزاع و درگیری در همدان خبر داد و گفت: امسال 11 هزار و 110 نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.
به گزارش هگمتانه، محمد مالمیر از کاهش چهار درصدی نزاع و درگیری در استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته 11 هزار و 474 نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که امسال این تعداد 11 هزار و 110 نفر بوده و کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد سال گذشته تعداد 16 هزار و 710 نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی اخذ کرده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان تأکید کرد: ظاهر خون‌آلود در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی تأثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات، نوع و عمق آن است بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است. وی با اعلام اینکه دیگر مقوله‌ای به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است گفت: برای صدور نظریه کارشناسی در زمینه صدمات ناشی از نزاع توسط پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
مالمیر تأکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره، تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه‌کنندگان و اظهار نظر دقیق در زمینه صدمات است بنابراین صبر بیشتر مراجعان را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/55538