کد خبر : 43706
تاریخ : 1401/9/10
گروه خبری : خبر همدان

مانور عملیات زمستانه شهرداری همدان

حسینی شهردار همدان: آمادگی 500 نفر و 270 دستگاه ماشین آلات برای زمستان



هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان در مراسم مانور عملیات زمستانی از آمادگی 500 نفر و 270 دستگاه ماشین آلات برای زمستان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، مانور عملیات زمستانی با حضور شهردار، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان و مدیران شهرداری برگزار شد.

نظری: استفاده بی رویه از نمک در برف‌روبی باعث تخریب محیط زیست و زیرساخت‌های شهری می‌شود
در این مانور که در اداره مدیریت بحران شهرداری همدان برگزار شد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم در زمستان افزود: باید تدابیر قبل و بعد از عملیات زمستانی برای افزایش هماهنگی و ارائه خدمت مطلوب به شهروندان اندیشیده شود.
علی اکبر نظری خواستار مشارکت شهروندان در موضوع برف‌روبی شد و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با برف‌روبی جلوی منزل و مغازه خود، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب به سایر نقاط شهر و شهروندان یاری کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی در زمان بارش‌ها گفت: تقویت حوزه حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران و کاهش استفاده از خودروهای شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در خصوص تبعات استفاده بی‌رویه از نمک در برف‌روبی تصریح کرد: استفاده از نمک به خاطر آسیب‌های زیست محیطی، بهداشتی و زیرساخت‌های شهری خیلی توصیه نمی‌شود و شهروندان با پاک سازی منازل شخصی خودشان، کمک شایانی به شهرداری خواهند کرد.

شهردار همدان: مدیریت واحد در عملیات زمستانی ضروری است
در ادامه شهردار همدان نیز با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد بارندگی خوبی باشیم عنوان کرد: شهرداری همدان همانند سنوات گذشته با برخورداری از تجربه و آمادگی کامل در عملیات زمستانی، تحت مدیریت واحد ارائه خدمات بهتر به شهروندان را در دستور کار قرار داده است.
سیدمسعود حسینی به آمادگی نیروهای انسانی و ماشین آلات اشاره کرد و افزود: 270 دستگاه ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی و 500 نفر در موضوع برف‌روبی مشارکت خواهند داشت.
این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: باید در استقرار ماشین آلات تجدیدنظر شود و اقدامات لازم برای شناسایی محل‌های مشکل ساز در زمان برف‌روبی صورت بگیرد.
حسینی خواستار تقویت آموزش شهروندی در عملیات زمستانی شد و عنوان کرد: رسانه‌ها با افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در خصوص مشارکت شهروندان، شهرداری همدان را در برف‌روبی کمک کنند.
همچنین در ادامه معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با اشاره به هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم مدیریت شهری در زمستان عنوان کرد: یکی از موضوعات مشکل ساز در برف‌روبی مشکلات ترافیکی و استفاده مردم از خودروی شخصی است که باید اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قدرت وارد شوند.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، حامد جلیلوند ضمن تأکید بر انعکاس اخبار خدمات برف‌روبی خواستار افزایش آگاهی و آموزش‌های شهروندی برای مشارکت مردم در زمان برف‌روبی شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/43706