کد خبر : 30770
تاریخ : 1400/9/6
گروه خبری : خبر همدان

رونمایی از کتاب «پس پرده که بود؟»

روایتی از رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)

هگمتانه، گروه خبر همدان: از کتاب «پس پرده که بود؟» که بخشی از رشادت‌های سربازان گمنام امام زمام (عج) را به تصویر کشیده است رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، ظهر پنجشنبه آئین رونمایی از کتاب «پس پرده که بود؟» که بخشی از رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) را به نگارش درآورده است با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کشور در این مراسم اظهار کرد: آنچه که باعث پیوند ما سربازان گمنام و مردم بوده همین کتاب هاست، به خصوص کتاب‌هایی که در قالب داستان و رمان نوشته می‌شود.

شاکری با اشاره به اینکه امکان شناساندن مجموعه سربازان گمنام امام زمام (عج) وجود ندارد و این ماهیت کار آنهاست گفت: صدها کار توسط این سربازان نظام انجام می‌شود که می‌توان از زاویه دید این کتاب‌ها به بخشی از مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) پی برد.

وی تأکید کرد: مؤسسه «سیمرغ هدایت» اقدامات خوبی در کشور انجام داده که امیدوارم ادامه داشته باشد و از گردآوران این کتاب تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات نیز اظهار کرد: برای نگارش کتاب «پس پرده که بود» 10 راوی پای کار آمدند و دو سال نشست‌هایی داشتند که نتیجه این محصول شد که می‌بینید.

قدیانی با اشاره به اینکه این کتاب با پشتیبانی دانشگاه اطلاعات کار ارزشمندی شده است گفت: امیدوارم این کتاب مورد استفاده جوانان قرار گیرد.

قاسمی فرزاد: برخی دنبال تطهیر چهره منافقین هستند

استاندار همدان نیز با بیان اینکه برخی در خارج از کشور با سرکردگی منافقین تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را تاریک نشان دهند و چهره منافقین را تطهیر کنند گفت: اگر تاریخ به درستی منتشر نشود ممکن است از سوی برخی تحریف شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: اقدام بسیار ارزشمندی با نوشتن این کتاب انجام شده که می‌طلبد نگارش چنین آثاری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سراسر از ایثار و فداکاری جوانان این مرز و بوم سرشار است گفت: جوانان وطن تلاش کردند آنچه که در دفاع از دین و کشور بر عهده آنها بوده، به نتیجه برسانند و باید تمام آنها ثبت و ضبط شود.

استاندار همدان گفت: رشادت‌های جوانان ما در بخش‌های مختلف نگارش شده اما در بخش تدوین فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) خلأ وجود داشت که کتاب «پس پرده که بود؟» در این راستا نوشته شده که کار ارزشمندی است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بعد از 42 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی برخی در خارج از کشور با سرکردگی منافقین تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را تاریک نشان دهند و چهره منافقین را تطهیر کنند اظهار کرد: اگر تاریخ به درستی منتشر نشود ممکن است از سوی برخی تحریف شود.

وی با اشاره به اینکه منافقین کوردل بیش از 17 هزار نفر از هموطنان، کودکان و سالخوردگان را به شهادت رساندند و جنایت‌های آنها هیچ گاه فراموش نخواهد شد تأکید کرد: نگارش کتاب و آثار ادبی برای آشکار کردن واقعیت‌های تاریخی باید ادامه داشته باشد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: افراد زیادی برای پایداری و امنیت نظام تلاش کردند و عمر خود را در راه خدمت به امنیت کشور صرف کردند که باید تجارب آنها به عنوان تاریخ ماندگار سرزمین نگاشته شود.

مهدی سماوات؛ نویسنده کتاب «پس پرده که بود؟» نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در تهیه این کتاب اظهار کرد: خواهش می‌کنم علوم انسانی و هنر را تخصص حساب کنیم و افرادی در این حوزه وارد شوند که متخصص هستند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/30770