کد خبر : 28849
تاریخ : 1400/7/10
گروه خبری : خبر همدان

مهدی حیدری تأکید کرد:

ضرورت اصلاح ساختار سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته، تصمیم‌گیری برای ادغام چند سازمان بزرگ شهرداری همدان در قالب سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، اصولی و علمی نبوده است؛ از این‌رو اصلاح ساختار و اساسنامه این مجموعه شهری و حرکت به سمت تفکیک ساختارهای آن، باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ مهدی حیدری در کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورا با محوریت بررسی مشکلات سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، گفت: باید پیگیری‌های لازم برای تفکیک حوزه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سازمان پایانه‌ها انجام گیرد؛ زیرا اختلال در ارائه خدمات‌رسانی به مردم را شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اعتراض رانندگان بخش خصوصی اتوبوس‎رانی به‌منظور مساعدت با این قشر، اظهار کرد: تعیین‌تکلیف و تصمیم‌گیری وضعیت 93 راننده بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان امر ضروری است.

حیدری با بیان اینکه پایان سال 1397 قرارداد فی مابین سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و همچنین رانندگان بخش خصوصی ناوگان اتوبوس‌رانی به اتمام رسیده و تمدید نشده است؛ اظهار کرد: به اذعان این رانندگان، طلبی از شهرداری ندارند؛ اما بحران کرونا، معیشت آنها را دچار مشکل کرده‌ است.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان ادامه داد: عدم پرداخت بخش عمده‌ای از حق بیمه تأمین اجتماعی کارکنان این سازمان، کاهش شدید درآمدها، عدم دریافت کمک هزینه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌های فرسوده، عدم ارائه خدمات (تعویض روغن)، اقلام (ضدیخ) و قطعات (لاستیک) ضروری، مهمترین دغدغه رانندگان بخش خصوصی است.

حیدری معتقد است: از آنجایی که اتوبوس‌های بخش خصوصی به‌منظور ارائه خدمات شهری به مردم با نرخ مصوب شهری فعالیت دارند و با وجود شرایط همه‌گیری بحران کرونا، وضعیت معیشتی آنان آسیب دیده‌ است، ضرورت هم‌فکری برای مساعدت با این قشر اهمیت دارد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/28849