کد خبر : 22494
تاریخ : 1400/1/19
گروه خبری : باغبان

کنترل حشرات اطراف گیاهان آپارتمانی

هگمتانه، گروه باغبان: اکثر کسانی که در منزل خود از گلدان‌های طبیعی نگهداری می‌کنند تجربه مواجهه با پشه‌های ریز سیاه رنگ در اطراف گلدان هایشان را داشته اند. در این قسمت شما را با راهکار‌های مقابله با این پشه‌های آزاردهنده توسط ابزارهای خانگی آشنا می‌کنیم.

-راهکار اول این است که میزان آبیاری گلدانتان را کمتر کنید یا آبیاریتان را از طریق زیرگلدانی انجام دهید؛ چراکه سطح خشک خاک با عث از بین رفتن لاروهای ریز این حشرات خواهد شد.

-دومین راهکار پاشیدن پودر دارچین بر روی سطح خاک خشک گلدان هایتان است. دارچین باعث دور شدن این پشه‌های مزاحم از گیاه می‌شود.

-راهکار سوم این است که هر چند روز یک بار با قاشق یا بیلچه‌ای کوچک خاک سطحی گلدان را جابجا کنید و اجازه دهید تا هوا بین سطوح خاک بپیچد. این روش بسیار مؤثر خواهد بود.

-برای راهکار چهارم، بابونه را دم کنید و سپس به نسبت یک پیمانه بابونه و سه پیمانه آب، آن را به سطح خاک و گیاه داخل گلدان اسپری کنید.

-پنجمین راهکار استفاده از سیر است. حبه‌های سیر تازه را برش دهید و روی خاک گلدان بگذارید. بوی سیر به شدت دافع این پشه هاست هرچند خود شما نیز ممکن است از بوی سیر پخش شده در اتاق اذیت شوید.

-گذاشتن تله برای پشه‌ها نیز آخرین راهکار ماست. تله‌ها برای این هستند که پشه‌ها به آن جذب شده سپس آنها را همراه با تله از گلدانتان خارج کنید. برای این کار می‌توانید از دو تله متفاوت استفاده کنید.

اول تکه‌های سیب زمینی را روی خاک گلدان بگذارید و زمانی که پشه‌ها و لاروهایشان روی آن تکه‌های سیب زمینی بودند آنها را از گلدان خارج کرده و دور بیندازید.

دوم یک کاسه کوچک آب همراه با مقداری مایع ظرفشویی را بین گلدان هایتان قرار دهید، بعد از دو روز که روی آب داخل کاسه از پشه‌های به دام افتاده و مرده سیاه شده بود آن را بردارید و دور بیندازید. امیدوارم این راهکار‌ها برای از بین بردن حشرات و پشه‌های مزاحم اطراف گلدان هایتان کارآمد باشند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22494