کد خبر : 22462
تاریخ : 1400/1/19
گروه خبری : شهرستان

محکومیت دو نفر در نهاوند به خرید 1000 عدد ماسک

هگمتانه، گروه شهرستان: دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: دو نفر به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نهاوند به خرید یک‌هزار عدد ماسک محکوم شدند.

به گزارش هگمتانه، عباس آزادبخت اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان دو نفر که اقدام به تجمع و گرد آوردن چند نفر نموده بودند از سوی شبکه بهداشت به دادگاه معرفی شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه مطابق مصوبه ستاد کرونا چنانچه شبکه بهداشت اقدامات فردی را تهدید علیه بهداشت عمومی نماید می‌تواند با معرفی آن به دادستانی اعلام جرم کند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند افزود: با توجه به اینکه اقدام این دو نفر زمینه سازی برای انتقال کرونا تشخیص داده شده است لذا از سوی شبکه بهداشت به این دادستانی معرفی شدند.

وی گفت: پس از بررسی پرونده، از سوی دادستانی برای این افراد قرار تعلیق تعقیب صادر شد و مقرر شد آنان تا 6 ماه به طور کامل شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجددا پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.

آزادبخت گفت: همچنین با توجه به تخلف صورت گرفته این دو نفر به خرید هر کدام 500 عدد ماسک استاندارد و تحویل آن به شبکه بهداشت محکوم شدند.

وی در پایان ضمن توصیه مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: بر اساس قانون چنانچه کسی با اقدامات خود بخواهد بهداشت عمومی را تهدید نماید و به مردم آسیب برساند با معرفی شبکه بهداشت تحت تعقیب قرار گرفته و با وی مطابق قانون رفتار خواهد شد.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22462