کد خبر : 22455
تاریخ : 1400/1/19
گروه خبری : خبر همدان

‍ فرماندار همدان خبر داد:

اعمال محدودیت‌های کرونایی در همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: ‍ فرماندار همدان از اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش هگمتانه به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمدعلی محمدی بیان کرد: شهرستان همدان هم زمان با بسیاری از نقاط کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

وی بیان کرد: محدودیت‌های طرح هوشمند مدیریت کرونا متناسب با وضعیت قرمز به مدت دو هفته در همدان به اجرا در می‌آید و در صورت عدم تغییر وضعیت استمرار خواهد یافت.

فرماندار همدان گفت: ورود و خروج خودروها با پلاک‌های غیر بومی به شهرستان همدان ممنوع است و خودروهای متخلف اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه گروه‌های شغلی 2 و 3 و 4 در این مدت تعطیل هستند گفت: صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند.

محمدی بیان کرد: فعالیت بازارهای روز، بساط گستران و دست فروشان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار همدان تصریح کرد: فعالیت ادارات ضروری با حضور حداکثر یک سوم کارکنان و سایر دستگاه‌ها با حضور یک دوم کارکنان مجاز است ضمنا همه مأموریت‌ها و جلسات غیر ضروری لغو می‌شود.

وی افزود: جلسات ضروری ادارات صرفا با رعایت الزامات حداکثر با حضور 15 نفر مجاز است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه نمازهای جمعه و جماعت، مراسم مذهبی فرهنگی و اجتماعی نسبت به تعطیلی کامل در وضعیت قرمز اقدام کنند، گفت: ورود به آرامستان باغ بهشت همدان ممنوع است و صرفا به تعداد محدودی از همراهان متوفی اجازه ورود داده خواهد شد.

وی افزود: محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای گردشگری و تفرجگاه‌ها از دیروز اعمال شد که مسیر گنجنامه، تپه عباس آباد و بلوار ارم از آن جمله است.

محمدی با بیان اینکه تردد همه خودروها از ساعت 22 تا 3 بامداد ممنوع است گفت: برای متخلفان جریمه 200 هزار تومانی پیش‌بینی شده و اعمال خواهد شد.

فرماندار همدان تردد خودروها با پلاک غیر بومی را ممنوع اعلام کرد و افزود: خودروهای دارای پلاک سایر شهرستان‌ها و استان‌ها در همدان به مبلغ یک میلیون تومان در 24 ساعت حداکثر یک بار اعمال قانون خواهند شد.

فرماندار همدان با اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، ادامه داد: مؤسسات آموزشی، آموزشگاه‌های خصوصی، تمامی مراکز ورزشی در وضعیت قرمز به طور کامل تعطیل است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22455