کد خبر : 22411
تاریخ : 1400/1/18
گروه خبری : خبر همدان

ساخت نخستین کارخانه بازیافت هواپیما خاورمیانه در همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین کارخانه بازیافت هواپیما در غرب آسیا در همدان احداث می‌شود.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی‌بابایی روزگذشته از تشکیل جلسه مقدماتی برای احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان خبر داد و اظهار کرد: به منظور فعال سازی کامل فروردگاه همدان، ایجاد پروازهای مستمر از این فرودگاه، جلسه مشترکی با امیر سرتیپ بنی‌طرفی مشاور عالی وزیر دفاع و سردار طلایی‌نیک با حضور حجت‌الاسلام فلاحی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این نشست بر اشتغال زایی، فعالیت و پرواز مستمر از فرودگاه با استفاده کامل از ظرفیت استان تأکید شد افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، توانمندسازی بومی و تولیدات استان مورد استفاده در بازیافت هواپیماها قرار خواهد گرفت که این امر از محورهای دیگر این نشست بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه امکان‌سنجی این پروژه با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت راهبردی جغرافیایی همدان، در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی ضمن اعلام اینکه دستور امکان سنجی و مطالعات مقدماتی پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی صادر شده است، اظهار کرد: ساماندهی هواپیماها و بازیافت آنها در فروردگاه همدان انجام خواهد شد که ظرفیت ارزشمندی برای اشتغال زایی پایدار، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های روز محسوب می‌شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22411