کد خبر : 22406
تاریخ : 1400/1/18
گروه خبری : شهرستان

طی سال گذشته:

ارائه بیش از 40 میلیارد تومان خدمات به نیازمندان نهاوندی

هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند از ارائه بیش از 40 میلیارد تومان خدمات به نیازمندان نهاوند در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد و 441 میلیون تومان انواع خدمات رفاهی و مالی به مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) و سایر نیازمندان شهرستان ارائه شده است.

به گزارش هگمتانه، علی ملکی در جلسه هم‌اندیشی و تعامل با اصحاب رسانه اظهار کرد: خدماتی در قالب تسهیلات اشتغالزایی، کمک‌های معیشتی، ودیعه مسکن، کمک جهیزیه وکمک هزینه تحصیلی و سایر موارد به جامعه هدفی که زیر نظر کمیته امداد امام(ره) هستند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند در مجموع 10 هزار نفر در قالب 6000 خانواده از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: از این تعداد خانوار 4 هزار و 600 نفر از کارافتاده هستند که از کمک معیشتی ماهانه برخوردارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با بیان اینکه سال گذشته 14 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به افراد زیر پوشش پرداخت شده است، تصریح کرد: سال گذشته 13 میلیارد و 153 میلیون تومان وام تبصره 16 به طرح‌های اشتغالزایی مددجویان پرداخت شد که در این زمینه عملکرد ما در زمینه جذب سهمیه شهرستان 101 درصد بوده است.

وی گفت: سال گذشته دو میلیارد و 250 میلیون تومان کمک مالی به490 نفر از افراد زیر پوشش طرح محسنین ارائه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

ملکی افزود: از محل پرداخت زکات نیز 2 میلیارد و 100 تومان، کمک هزینه درمانی 200 میلیون تومان، کمک جهیزیه 646 میلیون تومان و دانش‌آموزان و دانشجویان هم 450 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته درآمد ما از محل صندوق‌های صدقات که24 هزار عدد در سطح شهرستان است بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته تعداد مراکز نیکوکاری شهرستان پنج مورد بود که این تعداد تا پایان سال به 12 مورد رسید، افزود: امسال هدف ما این است به خاطر حذف بروکراسی اداری این تعداد افزایش بیشتری داشته باشد ومرکز نیکوکاری شهر برزول رتبه اول را در استان و مرکز نیکوکاری شاهزاده محمد و علی (ع ) رتبه هفتم را در جمع آوری کمک‌های مردمی را کسب کردند.

به نقل از ایسنا، ملکی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی دارند، یاداور شد: به منظور جذب مشارکت‌های مردمی پیشنهاد می‌شود که مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه در سطح شهرستان تشکیل و نسبت به جذب کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان اقدام کنند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22406