کد خبر : 22396
تاریخ : 1400/1/18
گروه خبری : خبر همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

تدوین شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌جای تعطیلی اماکن مذهبی

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اجتماعات مذهبی نیازمند تنظیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی است گفت: تعطیلی اماکن مذهبی راهکار نیست و باید با تنظیم شیوه‌نامه‌ها به عنوان نیاز جامعه مناسک مذهبی را برگزار کنیم.

به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه آمادگی برگزاری مراسم ایام ماه رمضان را در مکان‌های مذهبی با رعایت‌ کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی داریم اظهار کرد: فراهم کردن زمینه برگزاری برنامه‌های مذهبی توسط ستاد کرونای استان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به این امر توجه کنند برنامه‌های دینی، حضور در مساجد، نمازهای جماعت و جمعه و برگزاری مناسک مذهبی جزو ضروریات و نیاز جامعه است گفت: متأسفانه رویکردی که ستاد ملی و استانی کرونا در مواجهه با مناسک معنوی و اجتماعات داشتند این نبوده که جزو ضرورت‌ها و نیازهای جامعه باشد و تیم‌های کارشناسی بتوانند بین برگزاری اجتماعات و رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به جمع‌بندی برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در اصل تیم‌های کارشناسی در این حوزه شکل نمی‌گیرد و ما هم نگران و ناراحتیم گفت: چرا در مواجهه با این مسائل نیروهای دقیق کارشناسی به کار گرفته نمی‌شود که رهبر انقلاب نیز در اولین گفت‌وگوهای خود با ستاد ملی کرونا این مسئله را مطرح کردند که کسانی بنشینند و برای این موضوعات تصمیم‌گیری کنند که ارزش و جایگاه دعا و مراجعات و اجتماعات دینی را بدانند.

وی با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب نشان می‌دهد مناسک مذهبی یک ضرورت و نیاز اساسی و مهم جامعه اسلامی است گفت: اگر تیم‌های کارشناسی و بزرگان ما راهکاری پیدا نکردند که هم بشود مناسک را برگزار کرد و هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمود، آنجاست که همه تابع هستند و می‌پذیرند.

نظیری با اشاره به اینکه متأسفانه در شرایط موجود وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم که البته این خیز ارتباطی به برگزاری مناسک مذهبی ندارد گفت: حضور مردم در دورهمی‌ها و مسافرت‌ها باعث این وضعیت شده که باید بهتر مدیریت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تاوان این موج کرونا را نباید اجتماعات دینی پس دهند و این مسئله جامعه را دچار التهاب می‌کند بیان کرد: جامعه این را از ما نمی‌پذیرد و می‌گوید ما که در مساجد و هیأت‌ها شیوه‌نامه‌ها را رعایت کردیم.

نظیری با بیان اینکه چرا وقتی جامعه دچار شرایط حاد قرمز و نارنجی کرونا می‌شود اولین انگشت اشاره روی تعطیلی مساجد و اجتماعات دینی است در صورتی که نباید چنین باشد گفت: باید مناسک مذهبی را به عنوان نیاز ضروری جامعه ببینیم و تیم‌های کارشناسی را برای پیدا کردن راهکارهای معقول به کار گیریم.

به نقل از فارس، وی در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که سخت‌گیرانه‌ترین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها را در اجتماعات دینی مد نظر قرار دهیم اما اینطور نباشد به سمتی پیش رویم که رأسا این مراکز را تعطیل کنیم بلکه برای این اجتماعات باید شیوه‌نامه تنظیم شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22396