کد خبر : 22395
تاریخ : 1400/1/18
گروه خبری : خبر همدان

معاون وزیر صمت:

اعتبار شهرک‌های صنعتی همدان بیشتر از پارسال

شاهرخی: سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردتومانی در پروژه‌های جهش تولید استان همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال اعتبارات خوبی برای تجهیز زیرساخت شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته است که سهم بیشتری برای استان همدان پیش‌بینی شده است.

به گزارش هگمتانه، علی رسولیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار همدان بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن 2 هزار و 487 واحد تولیدی سال گذشته در کشور بهره برداری شد که فرصت شغلی ایجاد شده با راه‌اندازی این طرح‌ها نسبت به سال 98 بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید کشور سال گذشته مناسب بود یادآوری کرد: رشد صنعتی کشور سال گذشته به 7.5 درصد رسید همچنین در شهرک‌های صنعتی بیش از 10 هزار و 600 قرارداد واگذاری زمین داشتیم که نسبت به سال ماقبل 82 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در صدد بازگرداندن 2 هزار و 400 واحد به چرخه تولید هستیم که برای عملیاتی شدن این هدف منابع مالی مورد نیاز تأمین شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با تلاش استانداران و شکل گیری کلینیک صنعت یک هزار و 557 واحد راکد سال گذشته به چرخه تولید برگشت که از این طریق 26 هزار شغل جدید ایجاد شد.

رسولیان ادامه داد: هم اینک در شهرک‌های صنعتی با کمبود زیر ساخت از جمله زمین، انرژی برق و سایر خدمات مواجه ایم و محدودیت‌های منابع مالی نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته سه هزار و 200 میلیارد تومان در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور هزینه شد امسال نیز بنا داریم پنج تا 6 هزار میلیارد تومان حتی با کمک بانک‌ها تأمین مالی کنیم تا بخشی از نیازهای ضروری برای فعالیت واحدهای اقتصادی تأمین شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی خواست با همکاری استانداران زمین‌هایی را خریداری و به شهرک‌های صنعتی الحاق کنند تا بنگاه اقتصادی با کمبود زمین مواجه نشود.

رسولیان همچنین از مدیران استانی خواست در زمینه تأمین آب تصفیه شده و آب زیر زمینی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی همکاری لازم را داشته باشند البته در این راستا توافق‌هایی با وزارت نیرو صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امسال اعتبارات خوبی برای تجهیز زیرساخت شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته است که سهم بیشتری برای استان همدان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: همچنین در حال انعقاد قراردادی با وزارت نیرو و مدیرعامل توانیر برای مشارکت در تأمین برق شهرک‌های صنعتی هستیم تا 40 درصد اعتبار مورد نیاز از سوی توانیر، 30 درصد از سوی شرکت شهرک‌ها و بخشی هم از سوی سازمان برنامه و بودجه و استانداری تأمین شود تا بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز برای تأمین و استقرار پست برق در شهرک‌های صنعتی را فراهم کرد.

رسولیان با بیان اینکه همدان ظرفیت خوبی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دارد گفت: امسال این سازمان امتیازهای قابل توجهی برای شرکت دانش بنیان قائل شده است که برای نمونه می‌توان در اولویت بودن این شرکت‌ها در واگذاری زمین همچنین تخفیف 10 درصدی در واگذاری اراضی با اقساط بلند مدت را مثال زد.

به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: برنامه راه‌اندازی یک هزار کارگاه تولیدی در کشور تا آبان امسال با اولویت شرکت دانش بنیان در دستور کار است که با هدف فراهم کردن زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و داخلی سازی انجام می‌شود.

شاهرخی: سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی در پروژه‌های جهش تولید استان همدان

استاندار همدان هم در این دیدار گفت: استان همدان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که در سند راهبردی استان دیده شده است.

سید سعید شاهرخی افزود: 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جهش تولید در استان همدان انجام شد و در استان همدان در حوزه شهرک‌های صنعتی اقدامات بزرگی انجام شده است.

شاهرخی تأکید کرد: با توجه به تدوین سند توسعه استان، هیچ فرصتی برای روزمرگی و گذراندن وقت خارج از برنامه‌های پیش‌بینی شده نیست در عین حال نحوه اجرای مفاد این سند به صورت مرتب توسط تیم‌هایی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان برای ادامه مسیر نیازمند زیر ساخت است اضافه کرد: باید ظرفیت جدید ایجاد و ظرفیت‌های کنونی را تقویت کرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22395