کد خبر : 22354
تاریخ : 1400/1/17
گروه خبری : خبر همدان

عسگریان؛ رئیس شورای شهر همدان:

شعار 1400 سرلوحه کار مدیریت‌شهری باشد

نمره سال 1399 شهرداری همدان قابل‌قبول است

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس ‌شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سال 1400 بر اساس منویات مقام معظم رهبری به‌نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است؛ گفت: شعار امسال به ‎عنوان نیاز جامعه شهری باید سرلوحه کار مدیریت‌شهری همدان باشد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ سید مسعود عسگریان در نخستین جلسه صحن شورا در سال1400 ضمن تبریک سال جدید، تأکید کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال1400، انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و نهادها از جمله شهرداری همدان، تحقق شعار سال را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عسگریان ضمن قدردانی از زحمات یک ساله شهرداری در حوزه‌های مختلف، افزود: با توجه به فراز و نشیب‌ها، این مجموعه مردمی توانست به نحو مطلوب، عملکرد خوبی ارائه دهد و با توجه به شرایط موجود، نمره قابل‌قبول و مثبتی به شهرداری همدان تعلق می‎ گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه 95 درصد مصوبات شورای شهر در کمیته انطباق مصوب شده و بر اساس پیگیری‌ها و پشتیبانی‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شده است.

عسگریان با تأکید بر اینکه موانع موجود در حوزه شهری را می‌‎توان با ارائه راهکارهای منطقی و اصولی رفع کنیم؛ اضافه کرد: تلاش شورای شهر در کنار دیگر مسؤولان بر این است که با همکاری و تعامل با یکدیگر در راستای رفع موانع و تسهیل در امور تولید مسکن و ترمیم بافت فرسوده شهر، گام بردارد؛ زیرا اشتغال عموم شهروندان به حوزه تولید مسکن بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت‌شهری همدان، سال 1399 را با تمام مشکلات پشت سر گذاشت؛ اظهار کرد: طی یک سال گذشته آنچه در حد انتظار شورای شهر بود، در حوزه مدیریت‌شهری محقق شد و امیدواریم در سال پایانی دوره پنجم شورا با همدلی، همراهی و تعاملی که بین مدیران استان وجود دارد؛ امور شهر به خوبی پیش برود.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه بودجه خوبی برای سال 1400 شهرداری همدان پیش‌بینی و مصوب شده است؛ ابراز امیدواری کرد شهرداری همدان همچون گذشته در راستای تحقق بودجه و اجرای پروژه‌های مورد نظر، موفق عمل کند.

عسگریان همچنین با اشاره به پیش رو بودن دو رویداد بزرگ کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرها و روستاها، ابراز امیدواری کرد امسال بتوانیم بیش از سال‌های گذشته، خدمات و وظایف خود را انجام داده و روزهای پایانی دوره پنجم شورا را به خوبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم پیش ببریم و با همدلی و تعامل بیشتر به امور مردم رسیدگی شود تا منشأ خدمات ارزشمند بیشتری باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: انتخابات را با حضور حداکثری مردم شاهد خواهیم بود که در این صورت، افراد اصلح انتخاب می‌شوند تا مشکلات مردم به سطح حداقلی برسد و در رفاه، آرامش و آسایش بیشتری به سر ببرند.

وی تأکید کرد: با توجه به همت و توانایی که در مجموعه مدیران، کارشناسان و نیروهای شهرداری وجود دارد، سال 1400 را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

عسگریان با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی، خطاب به مردم توصیه کرد: برای حفظ سلامت جامعه به‌ویژه خانواده‌های خود نسبت به رعایت بیشتر شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی اقدام کنند.

 

 تصویب افزایش 30 درصدی نرخ کرایه تاکسی در صحن شورا

رئیس شورای شهر همدان همچنین یادآور شد: با توجه به مصوب شدن نرخ‌نامه کرایه تاکسی درون‌شهری همدان برای سال 1400 در کمیته نرخ‌گذاری، افزایش 30 درصدی نرخ کرایه تاکسی در صحن شورای شهر همدان با اکثریت آرا مصوب شد.

 

 گردان: روزمرگی و نبود برنامه‌؛ چالش‌های پیش‌رو‌ شهری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، مدیریت‌شهری همدان در دوره پنجم توانست رضایتمندی نسبی را در بین شهروندان همدانی ایجاد کند؛ گفت: با همت و تلاش مجموعه مدیریت‌شهری رضایت‌مندی نسبی در بخش‌های مختلف شهر ایجاد شده است؛ اما این مهم، کافی نیست و باید کارهای اساسی صورت پذیرد.

کامران گردان ادامه داد: برخی چالش‌ها و مسائل شهری هم به جا مانده که روزمرگی و نبود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در اداره و توسعه شهر از مهمترین چالش‌های پیش‌رو شهری در شهر همدان است.

گردان با تأکید بر عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات نسبت به سایر مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در این زمینه عدم اعتقاد برخی کارشناسان و مدیران شهری موجب عدم توفیقات خوب در حوزه فناوری شده و علی‌رغم تلاش شورای شهر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه خلأ در آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مباحث ضروری در شهر کاملا مشهود است؛ عنوان کرد: آموزش شهروندی باید از روزمرگی خارج شود و به دور از پرداختن به مسائل جانبی، متناسب با نیازهای شهر همراه با برنامه‌ریزی منسجم‌تر پیش برود.

گردان همچنین اظهار کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم یکی از دغدغه ‎های حوزه خدمات شهری بوده که تاکنون محقق نشده است.

وی؛ وجود موانع و مسائل درون و برون سازمانی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی را از چالش‌های اساسی مدیریت‎ شهری همدان برشمرد و گفت: متأسفانه روند صدور پروانه در نظام مهندسی و شهرداری همدان بسیار طولانی است که مورد سردرگمی شهروندان می‌‎شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان افزود: نبود بستر مناسب برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین فقدان به‌کارگیری شیوه‌های جدید برای تأمین منابع و سرمایه‌گذاری در حوزه شهری از مهمترین مشکلات شهری همدان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

گردان همچنین با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود ساماندهی منابع انسانی و اصلاح ساختارها، کادرسازی و شایسته‌سالاری مورد توجه مدیران شهری باشد؛ گفت: نبود شیوه همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی‌ها و عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف در نگهداشت آنان از دیگر مشکلات شهری است که باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شوند.

 

 کاوسی‌امید: بودجه 1400 شهرداری سرلوحه کار مدیریت‌شهری باشد

سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرها و روستاها، گفت: مسؤولان وظیفه دارند بستر را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند تا انتخاباتی پرشور همچون گذشته داشته باشیم.

اکبر کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه مجموعه شهرداری باید اقدامات صورت گرفته را به اطلاع مردم برساند؛ افزود: ضروری است شهرداری عملکرد 4 ساله اخیر را در قالب بنر در محلات و مناطق مختلف شهر منتشر کند تا مردم از اقدامات صورت گرفته، آگاه شوند.

وی اضافه کرد: آگاهی مردم از اقدامات صورت گرفته نهادها و دستگاه‌های دولتی موجب ایجاد انگیزه در ترغیب آنها برای حضور حداکثری انتخابات می‌شود و ما وظیفه داریم در این زمینه اقدام کنیم تا پویایی در جامعه ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بودجه 1400 شهرداری همدان باید سرلوحه کار مدیریت‌شهری قرار گیرد و شهرداری با جدیت پیگیر عملیاتی شدن بودجه باشد.

 

 شهردار: در حوزه خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکرده‌ایم

شهردار همدان هم در این جلسه ضمن تبریک سال نو گفت: طی 3 سال گذشته مجموعه مدیریت‌شهری همدان در خدمت‌رسانی به مردم، حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است و برای پیشبرد اهداف از هیچ‌گونه اقدامی کوتاهی نکردیم.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه در حوزه خدمت‌رسانی به مردم هیچ گونه کوتاهی نکرده‌ایم، اظهار کرد: برنامه‌های شهرداری بر اساس سیاست‌های شورا پیش رفته است؛ همچنین اقدامات گسترده‌ای انجام شده و اگر موفقیتی هم حاصل شده، با همکاری تمامی مجموعه شهرداری صورت گرفته است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22354