کد خبر : 22329
تاریخ : 1400/1/16
گروه خبری : خبر همدان

فرماندار همدان:

فعالیت غذاخوری‌های همدان بیرون‌بر شد

هگمتانه، گروه خبر همدان: فرماندار همدان اعلام کرد: فعالیت غذاخوری‌ها در شهرستان همدان تا اطلاع ثانوی صرفاً به صورت بیرون بر مجاز است.

به گزارش هگمتانه، محمدعلی محمدی روز یکشنبه در ستاد مدیریت کرونای شهرستان همدان، گفت: چادرهای برپا شده به منظور عرضه اقلام بهداشتی باید با تعداد محدود و تحت نظارت بیشتر فعالیت کنند.

وی با اشاره به مشاهده عرضه اقلام بهداشتی متفرقه و مشکل سد معبر برخی از این چادرها افزود: گروه بازرسی متشکل از فرمانداری، مرکز بهداشت، سازمان صمت و شهرداری ضمن بررسی موضوع نسبت به جمع آوری چادرهای غیرضروری اقدام کنند.

فرماندار همدان با بیان اینکه فعالیت غذاخوری‌ها تا اطلاع ثانوی صرفاً به صورت بیرون بر مجاز است، یادآورشد: عادی انگاری در وضعیت شیوع کرونا خطر بزرگی است که ما را تهدید می‌کند و تأکید داریم به ویژه در واحدهای صنفی کنترل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر شود.

وی با تشکر از همکاری مردم در مراسم آخرین چهارشنبه سال و عدم حضور پنجشنبه و جمعه آخرسال در آرامستان همدان اظهار کرد: با توجه به دوراندیشی و بلوغ اجتماعی در مرکز استان تاکنون در وضعیت زرد قرار داریم اما این وضعیت شکننده است و باید همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ورزیم.

محمدی یادآور شد: افزایش حضور در مراکز خرید، سفرها و رفت و آمدها در ایام نوروز از مهمترین مواردی است که باعث شده در آستانه ورود به یک شرایط نامناسب و موج چهارم شیوع کرونا باشیم.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد مراجعات، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی کرونا تصریح کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با میزان شیوع کرونا ارتباط مستقیم دارد.

به نقل از ایسنا، فرماندار همدان در پایان مطرح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌ها باید به نحوی عمل کنیم تا در وضعیتی قرار نگیریم که در ماه مهمانی خدا مجبور به عدم برگزاری مراسم معنوی و محدودیت فعالیت مساجد باشیم.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22329