کد خبر : 22237
تاریخ : 1400/1/15
گروه خبری : خبر همدان

آیت‌الله شعبانی در نخستین جلسه شورای اداری استان همدان:

شعار سال با جلسه و نصب بنر محقق نمی‌شود

حاجی بابایی: وحدت برای استان یک اضطرار است حجت‌الاسلام آزادیخواه: فرصت برای حاشیه‌سازی و ورود به حواشی نیست استاندار: اقدامات قابل توجه وزارت نیرو و راه در استان

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، تصریح کرد: اجرای این شعار محوری با برگزاری چند جلسه، همایش و یا نصب چند بنر محقق نمی‌شود.

به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... حبیب الله شعبانی روز شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان همدان در سال جدید، افزود: تقویت اعتماد و روحیه امید و خودباوری از عوامل مؤثر برای ترغیب و تشویق حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که همه مسؤولان و افراد دارای تریبون باید در این راستا و با هدف برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش و کوشش کنند.

وی اظهار کرد: خدمات زیاد و گسترده‌ای در راستای رفاه و آسایش مردم انجام شده که البته برخی مواقع اندک ضعف موجود نیز مورد قضاوت قرار می‌گیرد که همه ما وظیفه داریم برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به خصوص در زمینه بهبود شرایط اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

امام جمعه همدان همچنین با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، تصریح کرد: اجرای این شعار محوری با برگزاری چند جلسه، همایش و یا نصب چند بنر محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند برنامه‌ریزی مدون، هدفمند و پیگیری و نظارت دقیق در همه بخش‌های مربوطه است.

آیت‌ا... شعبانی با بیان اینکه همه مدیران و مسؤولان باید برای رفع موانع موجود در مسیر جهش تولید و رشد اقتصادی کشور تلاش کنند، گفت: وجود برخی قوانین متورم از موانع اصلی در مسیر جهش تولید و عدم خطرپذیری و جسارت مدیران و حتی سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی شده چرا که مدیران خود را مکلف به اجرای دقیق و کامل قانون می‌دانند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس باید ضمن اصلاح قوانین و تسهیل شرایط برای رشد و رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نیز متناسب با این هدف و در راستای تحقق شعار سال تهیه و تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم ایران همچنان پایبند و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: گلایه‌های مردم از برخی مشکلات و کاستی‌ها ربطی به اعتقاد و اعتماد آنها به نظام ندارد و جمهوری اسلامی همواره خود را مکلف به خدمت‌رسانی مؤثر و مطلوب به مردم می‌داند.

آیت‌ا... شعبانی افزود: اصلاح اقتصاد، ارتقای فرهنگ معنوی و فرهنگ عمومی از اهداف اولیه و اصلی جمهوری اسلامی است و خواسته به حق مردم نیز تحقق این آرمان‌ها محسوب می‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط با خداوند و افزایش تعهد به خالق یکتا در قبال خدمت به مردم، تصریح کرد: افرادی که به ندای خداوندی و میثاقی که با او بسته اند، عمل نکنند به طور قطع به تعهد خود در برابر مردم نیز عمل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با گرامیداشت ایام شعبانیه و اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، اظهار کرد: شیوع کرونا مشکلات زیادی را برای همه مردم ایجاد کرده اما باید برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده معنوی مردم از فیوضات این ایام مبارک را فراهم کنیم.

آیت‌ا... شعبانی با تأکید بر اینکه جامعه مذهبی کشور خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌داند، گفت: بسیاری از آیین‌ها و مجالس مذهبی کشور در یک سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شد که امیدواریم در سال جدید با برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه، شرایط مناسب برای برگزاری آیین‌های مذهبی با حضور مردم و بهره مندی از فیوضات این مجالس در کشور به خوبی فراهم شود.

وی تأکید کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باید تابع سیاستی واحد و استاندارد باشد تا مردم احساس اعمال سیاست‌های دوگانه در این خصوص نکنند که فعالیت در برخی امکان عمومی آزاد و در برخی دیگر ممنوع است.

سردار مجیدی: معرفی شهید حاجی‌بابایی به عنوان شهید شاخص سال

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: با ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین معرفی شهدای شاخص از سال 91 آغاز شده و هر استان سالانه یک شهید را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کند.

سردار مظاهر مجیدی افزود: کمیته‌ای به همین منظور در استان همدان تشکیل شد و همه ساله شهید شاخص استان انتخاب و معرفی شد که سال 99 نیز شهید سلگی به عنوان شهید شاخص سال استان همدان معرفی شد.

به گفته وی، شهید شاخص استان همدان در سال 1400 نیز «علیرضا حاجی بابایی» انتخاب شده که رشادت و فداکاری زیادی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور و انقلاب انجام داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، جایگاه و درجه سرداری(سرتیپی) 13 شهید استان همدان ابلاغ شد که کار ارزشمندی در راستای ارج نهادن به مقام و تلاش‌های این شهدا محسوب می‌شود.

حاجی بابایی: مجتمع پرورش مرغ لاین در همدان ایجاد می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز از ایجاد مجتمع پرورش مرغ لاین کشور در همدان خبر داد و گفت: رقم بودجه پارک علم و فناوری استان هشت برابر شده که برای طرح‌هایی 50 هکتار زمین را توزیع کردند و 400 هکتار جدید نیز اضافه خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار سال را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مطرح کردند و باید تولید پشتیبانی شود و موانع را برداریم اظهار کرد: رهبر انقلاب سال گذشته را هم «جهش تولید» نام گذاری کردند که در این زمینه اقداماتی انجام شد اما کافی نبود و امسال باید دست به دست هم تولید را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در عرصه رونق تولید ورود جدی داشته باشند و می‌توانند کارگاه‌های تولیدی را ارتقا دهند گفت: اداره دارایی در سال 1400 رعایت پرداخت مالیات را در اصناف داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال 1400 بودجه قابل قبول نیست و قابل تامل است و باید دست به دست هم دهیم تا به موفقیت برسیم گفت: هماهنگی در استان ما امروز یک انتخاب نیست و یک اضطرار است و باید با هم باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار سختی باید اختلاف را تحمل کرد که این همان مصداق ولایی بودن است که در دعای شعبانیه ذکر شده است گفت: باید بسیار دقت کنیم و مراقب نظام باشید این کشور 42 سال با سختی و فراز و نشیب به اینجا رسیده است و کم خون‌هایی پای این نظام و انقلاب ریخته نشده که وظیفه ما پاسداشت آن است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه مشکلی با نقد نداریم اما نباید این نقد اصل نظام را هدف بگیرد اظهار کرد: در این کشور هزاران نفر صادقانه کار می‌کنند اما دشمن روی نقاط منفی تمرکز کرده که این موضوع شوخی‌بردار نیست.

وی با تأکید بر اینکه وضع معیشتی مردم خوب نیست و باید برای رفع مشکل نهایت تلاش خود را به کار بندیم افزود: ما شرمنده مردم هستیم اما در این کشور با صلابت کار انجام می‌شود؛ این قطار حرکت می‌کند و در این بین همه رئیس جمهورها اجاره‌نشین هستند و آنچه مورد توجه بوده نظام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همدان از لحاظ موقعیت حمل و نقل جزو استان‌های برتر قرار گرفته و خوشبختانه همه دولت‌ها در این زمینه نقش داشتند و کار کرده‌اند گفت: امسال دولت در حوزه راه‌آهن 225 میلیارد بودجه اختصاص داد تا سنندج به همدان اضافه شود و مجلس آن را به بیش از 300 میلیارد تومان رساند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ردیف بودجه راه‌آهن همدان ـ ملایر را جدا کردیم و 60 میلیارد تومان اختصاص یافت تأکید کرد: راه آهن ملایر به بروجرد مصوب شد تا اتصال جنوب به شمال از همدان شکل گیرد؛ راه آهن تبریز به همدان و شمال به باشماق نیز مصوب شد، آنتن نهاوند و اسدآباد جداست و همه این کارها صورت گرفته است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در زمینه راه همدان اقدامات خوبی صورت گرفته و اخیرا راه استان مرکزی به همدان به صورت بزرگراه درمی‌آید افزود: 12 ردیف ملی در زمینه راه داریم و همه اینها اقدامات مهمی است که انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان حال و هوای خوبی ندارد و اخیرا طرحی پیگیری می‌کنیم تا کار رونق بگیرد و حتی اگر شود باید تست هواپیما و تعمیر آن در همدان انجام گیرد که هرجا بخواهیم از همدان پرواز انجام شود گفت:‌ در زمینه پتروشیمی یک طرح در نهاوند در حال پیگیری است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروشیمی در سفر رهبرانقلاب مصوب شد که اخیرا 220 میلیون دلار وام برای آن اختصاص یافته و در مجموع 7 هزار 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مرغ با مشکلات اساسی مواجه هستیم که قرار شده پروژه پرورش مرغ لاین در همدان اجرا شود تأکید کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) چند طرح را در همدان اجرایی می‌کند که از آن جمله می‌توان به راه همدان به غار علیصدر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش پروژه‌های خوبی را در استان در دست اجرا دارند افزود: نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها خوب ورود کردند و با این اقدامات استان همدان تا 10 سال آینده جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند که باید رسانه‌ها این موضوعات را به مردم بگویند.

حاجی‌بابایی به اضافه شدن ظرفیت 50 هزار واحد مسکونی و 500 هزار متر زمین در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بودجه اشتغال 7 هزار میلیارد تومان بود که در تبصره 14 توانستیم آن را به 32 هزار میلیارد تومان برسانیم که سود آن یک درصد است، این مبلغ را در اختیار بانک‌ها می‌گذاریم تا برای حوزه تولید اختصاص یابد، در نهایت این مبلغ 62 هزار میلیارد تومان است که تحولی در شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات را پیش رو داریم و باید برای پرشور بودن آن تلاش کنیم گفت: همه باید به سمت هم‌افزایی حرکت کنیم، در این کشور مشکل پول، منابع و امکانات نداریم، فقط گاهی مشکل اعتقاد به خداوند و مردم باعث می‌شود جلو نرویم.

آزادیخواه: فرصت برای حاشیه‌سازی و ورود به حواشی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان هم با بیان اینکه جامعه نیاز به امیدآفرینی دارد گفت: رهبر انقلاب تأکید به امیدآفرینی دارند و قطعا امیدآفرینی درباره اقدامات 42 سال گذشته نظام باعث مشارکت در انتخابات و شکست دشمن خواهد شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به وضعیت کنونی استان بیان کرد: فرصت برای حاشیه‌سازی و ورود به حواشی نیست چرا که فرصت‌ها می‌گذرند و حیف است که از این فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده نکنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: ما برای کارهای خود معیار داریم که مقام معظم رهبری معیار ماست فردی که با سیاست و تدبیر خود حدود و ثغور مسائل مختلف در همه حوزه‌ها را بیان می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خوشبختانه در استان همدان پروژه‌های زیادی در حال اجراست اظهار کرد: در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی، معدن، صنعت و کار در حال اجرا است که امیدواریم نتیجه داده و مردم اثر آن را در زندگی خود حس کنند.

شاهرخی: اجرای 1200 میلیارد تومان پروژه برق در همدان

استاندار همدان نیز با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در اقصی نقاط استان ایجاد شده که برای تأمین آب از وزارت نیرو و تصفیه فاضلاب استفاده کردیم گفت: برای تأمین برق یک‌هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم.

سید سعید شاهرخی اظهار کرد: سال گذشته دو موضوع مهم را دنبال کردیم یکی حمایت از تولید و جهش تولید و دیگری پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بود که خوشبختانه توفیقات قابل توجهی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا رسم بر این شده عده‌ای تنگناها، محدودیت‌ها و موانع را بیان کنند و کمتر به اقدامات مهم و بزرگ نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند گفت: در سالی که به نام «جهش تولید» نام گذاری شد ما در استان بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه داشتیم که 8 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی انجام شد.

شاهرخی با بیان اینکه اداره امور استان بر مبنای برنامه و برنامه محوری و اصول شاخص‌هاست که در سال جدید نیز بر همین منوال کار را دنبال خواهیم کرد افزود:‌ در سال 1400 توجه ما به مقوله تولید با توجه به سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری و توجه دولت خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از کارهای جدی که با قدرت دنبال خواهیم کرد و برای آن برنامه داریم، برنامه راهبردی استان است که برای سه سال تنظیم شده و در سال پایانی با قدرت پیگیری خواهد شد و حتما نیز به دنبال تحقق شعار سال هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور جدی برنامه‌ریزی انتخابات را داشتم و امسال با آمادگی کامل ورود داریم افزود:‌ 28 خردادماه در سراسر کشور چهار انتخابات را داریم که در استان همدان سه انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

مدیران تورهای خبری برگزار کنند

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان مهیای برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند، رقابتی و مشارکت حداکثری مردم است گفت:‌ ما با خدای خود عهد کرده‌ایم که بدون توجه به گرایش‌ها و تعلقات شخصی انتخابات را به بهترین وجه برگزار کنیم و آنچه که شایسته مردم است را اقدام کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نکات کلیدی که در جمهوری اسلامی مورد توجه است و موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود مشارکت مردم است و بنابراین یکی از وظایف اصلی ما برگزاری انتخابات سالم در چارچوب قانون است که این نیز موجب می‌شود مردم اطمینان یابند و مشارکت جدی داشته باشند.

شاهرخی ادامه داد: ادامه فعالیت‌ها و اقدامات ما در راستای توجه به معیشت مردم، ایجاد شغل و رفع موانع تولید است که تا پایان سال 1400 اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان اقدامات خوبی در حال اجراست که توصیه می‌کنم مدیران تورهای خبری را برگزار کنند و این کارهای صورت گرفته را برای مردم تشریح کنند افزود: این موضوع بی‌سابقه است که هر دو سال یک بار یک سد در استان ایجاد شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه به خصوص طی هشت سال گذشته در حوزه راه آهن اقدامات خوبی صورت گرفته و در همه ادوار کار شده و انصاف حکم می‌کند به اقدامات مدیران اشاره کرد گفت: در این چهار سالی که در استان همدان بودم، افرادی شبانه‌روزی تلاش کردند که اگر در حوزه آب و فاضلاب نام آقای ستوده و وزارت نیرو را ببرم باید به تلاش‌های آقای حسینی هم اشاره کنم.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو و وزارت راه در استان اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند افزود: فاضلاب همدان تهدیدی بود که جمع شد و تصفیه صورت گرفت که در پی آن اقدامات خوبی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم و دستمان نلرزد و زبانمان لکنت نگیرد باید از اقداماتی که توسط دولت با همراهی نمایندگان انجام شده بگوییم افزود: خوشبختانه مجمع نمایندگان استان خوب عمل کرده‌اند و برخی ردیف‌ها با اقدامات خوب آنها به صورت قابل توجهی افزایش یافته و برخی از پروژه‌ها نیز به لایحه اضافه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فراوانی انجام شده و کار در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد با یک‌هزار و 100 هکتار مورد توجه است افزود: ایجاد منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر از دیگر اقدامات است.

استاندار همدان با اهمیت به حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه تولید گفت: حمایت از واحدهای در حال تولید باید مورد توجه جدی باشد و باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را بالا ببریم.

شاهرخی با بیان اینکه طرح جامع همدان نهایی شده و در این طرح افق بسیار خوبی برای استان دیده شده که هفته‌های آینده نهایی می‌شود افزود: سپاه پاسداران همکاری خوبی در امر سازندگی استان داشته که قدردان زحمات هستیم.

وی در پایان به مدیران تأکید کرد: اشتراک نشریات در سال جاری مورد توجه باشد و به صورت مطلوب از آن استفاده شود.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/22237