کد خبر : 21340
تاریخ : 1399/12/6
گروه خبری : خبر همدان

با تماشای پخش زنده از شبکه همدان میهمان جشنواره باشید

امشب شهروندان برگزیده معرفی می‌شوند

هگمتانه، گروه خبر همدان: سومین جشنواره شهروند برگزیده همدان امشب چهارشنبه با معرفی 28 شهروند برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش هگمتانه، سومین جشنواره شهروندان برگزیده همدان در چارچوب ایجاد تعاملات اثربخش اجتماعی بین شهروندان عامل به وظایف شهروندی و مدیریت شهری همراه با چشم‌انداز رسیدن به شهر برتر با معرفی شهروندان برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

تمام تلاش تیم جشنواره بر این مهم استوار بود تا با شناسایی، معرفی و برجسته‌سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر همدان، این رویداد فرهنگی اجتماعی در شهر قوت بگیرد.

اگرچه همه‌گیری بیماری کرونا محدودیت‌هایی را برای برگزاری جشنواره در راستای اجرای جشنواره به سبک و سیاق گذشته ایجاد کرده اما تیم اجرایی و کمیته داوری تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر انجام دادند.

شهروندان را به چالشِ مدیریت ‌شهری دعوت کردیم تا با هم‌دلی و همراهی آنان با مدیران شهر، شهری آبادتر داشته باشیم.

شهردار همدان در این رابطه با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده امشب چهارشنبه ششم اسفندماه هم زمان با شب میلاد امیرمؤمنان امام علی(ع) برگزار می‌شود اظهار کرد: این آیین به جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با تعداد محدودی از میهمانان برگزار می‌شود اما مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی همدان از ساعت 19 تا 21 پخش می‌شود.

عباس صوفی با تأکید بر تقدیر از شهروندان عامل به وظایف شهروندی گفت: هیأت داوران جشنواره با شاخص‌هایی که داشتند، به خوبی شهروندان برگزیده را شناسایی کرده اند.

صوفی اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب شهروند برگزیده را در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند شهرداری همدان در راستای جذب مشارکت مردمی است.

به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره شهروندان برگزیده، وی با بیان اینکه بدون مشارکت شهروندان، پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری میسر نیست افزود: امیدواریم این مهم به عنوان یک رویداد فرهنگی _ اجتماعی در کشور الگو شود و در نهایت همدان به شهری تبدیل شود که همه مردم، حس تعلق خاطر واقعی‌تر نسبت به شهر خودشان، داشته باشند.

 

 

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/21340