کد خبر : 21310
تاریخ : 1399/12/5
گروه خبری : خبر همدان

مسؤول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان خبر داد:

اجرای برنامه‌های مجازی اعتکاف

هگمتانه، گروه خبر همدان: مسؤول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان گفت: با توجه به تعطیلی اعتکاف در کشور از مردم می‌خواهیم امسال برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سیزدهم تا پانزدهم رجب را به شکل مجازی دنبال کنند.

به گزارش هگمتانه، مهدی صلواتیان اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط فعلی، بر آن شدیم با تبلیغاتی درباره انجام این مراسم و آماده‌سازی معنوی مردم در منازل این فرهنگ معنوی را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف باید ترجیحاً در مساجد جامع انجام شود اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری آن در مساجد وجود ندارد، تصریح کرد: بنرهایی در نظر گرفته شده که در شهر نصب خواهد شد و مردم را به انجام امور عبادی تشویق می‌کند و اثرات اعتکاف در این تبلیغات نمایان است.

مسؤول ستاد برگزاری اعتکاف استان همدان خاطرنشان کرد: سه برنامه شب میلاد حضرت امام علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشا، شب وفات حضرت زینب(س) پس از نماز مغرب و عشا و اعمال ام داود بعد از نماز ظهر به صورت مجازی برگزار خواهند شد و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده آن‌ها را مشاهده کنند.

صلواتیان اضافه کرد: سامانه‌ای طراحی شده و پیامک‌هایی برای افراد ارسال می‌شود که نسبت به انجام اعمال کدهایی به آن‌ها داده شده و طبق آن مشخص می‌شود هر فرد چه اعمالی را انجام داده‌ است.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/21310