کد خبر : 21305
تاریخ : 1399/12/5
گروه خبری : شهرستان

با وجود اعلام وضعیت نارنجی

اجرای شیوه‌نامه‌های کرونایی در تویسرکان جدی نیست

هگمتانه، گروه شهرستان: با توجه به وضعیت نارنجی تویسرکان و مصوبه ستاد کرونای کشور و شهرستان در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی و با هدف کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ و میر کرونایی تمامی فعالیت‌های ورزشی و آموزشی در اماکن خصوصی و دولتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش هگمتانه؛ با وجود آن که بیش از یک سال از اعلام شیوع یک بیماری خطرناک به نام کرونا در کشور و به تبع آن در تویسرکان می‌گذرد، اما آن چنان که باید و شاید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در این شهرستان اجرایی نمی‌شود.

 

عادی انگاری درخصوص شیوع کرونا از سوی برخی مسؤولان!

گاهی رخ داده که تعدادی از خود متولیان امر با عادی انگاری، ساده انگاری و در نهایت عدم رعایت حداقل‌های شیوه نامه‌های بهداشتی به مصوبات این ستاد پشت پا می‌زنند و گاهی دیگر برخی از مردم با برگزاری مجالس عروسی و عزا به کرونا سلام می‌دهند و سلامت خانواده خودشان را کیش و مات می‌کنند.

 

نمی دانیم چرا برخی حداقل‌های شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند!

در این باره احمد قلخانباز مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت تویسرکان با ابراز تاسف از اینکه برخی همچنان با وجود تأکیدات بسیار نه از ماسک استفاده می‌کنند و نه اهتمام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی دارند، گفت: با وجود آنکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حفظ سلامت مردم است، نمی‌دانیم که چرا برخی در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، با توجه پراکندگی ویروس کرونای انگلیسی در کشور بعید نیست این ویروس منحوس در موج چهارم در تویسرکان هم شیوع یابد و خطرات جانی بسیاری را بر جامعه تحمیل کند‌.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت تویسرکان با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت کرونای شهرستان نارنجی است، افزود: با توجه به این وضعیت و مصوبه ستاد کرونای کشور و شهرستان در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی با هدف کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ و میر کرونایی تمامی فعالیت‌های ورزشی و آموزشی در اماکن خصوصی و دولتی تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

 

در مبارزه با کرونا ضعف مدیریتی باید حذف شود

به نقل از عصر همدان؛ برای نابودی کرونا نه غفلت جایز است نه عادی انگاری، چرا که کوچکترین ساده انگاری یعنی به خطر افتادن سلامت خود و عزیزمان در مواجهه و مبارزه با کرونا باید ضعف مدیریتی حذف شود.

امید آن که تا ریشه کنی کرونا هم مسؤولان متولی به ویژه فرماندار تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اهتمام بیشتری بر نظارت‌ها و اجرای مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند و هم آحاد مردم در رعایت این شیوه نامه‌ها کوتاهی نکنند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/21305