کد خبر : 21303
تاریخ : 1399/12/5
گروه خبری : شهرستان

ایجاد 6.5 هکتار گلخانه در اسدآباد

هگمتانه، گروه شهرستان: رئیس اداره جهادکشاورزی اسدآباد با اشاره به تولید سالیانه 3000 تا 3500 تن محصولات گلخانه‌ای در اسدآباد، مساحت مفید کل گلخانه‌های شهرستان اسدآباد را 14 هکتار برشمرد و تصریح کرد: تعهد توسعه گلخانه‌ها در شهرستان اسدآباد طی سند راهبردی در سال 99-98 هشت هکتار بوده که تاکنون 6.5 هکتار این امر در مدت فوق تحقق یافته است.

به گزارش هگمتانه، محمدکرم مرادی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 400 کیلو متر جاده بین مزارع بوده که از این میزان جاده بین مزارع 200 هکتار ترمیم و بازسازی شده و بخشی از 200 هکتار باقی مانده نیز نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

مرادی با اشاره به اینکه در روستای بهراز یک واحد گلخانه‌ای در حال توسعه قرار دارد، گفت: در راستای توسعه گلخانه‌های شهرستان جانمایی مرحله دو مجتمع گلخانه‌ای واقع در روستای بهراز به مساحت 40 هکتار است که با پیگیری‌های سرمایه‌گذار تخصیص آب و واگذاری اراضی از طریق مراجع ذیربط صورت گرفته و بقیه امور در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به اینکه در سال آینده و در مرحله اول سوخت‌دهی تنها تراکتورهای دارای پلاک که پلاک آنها به نام مالک است، قادر به ثبت نام و دریافت سوخت خواهند بود لازم است کشاورزان و مالکان تراکتورها برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در سوخت اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

مرادی تصریح کرد: مالکانی که پلاک تراکتور به نام آنها نیست، حتماً در اسرع وقت نسبت به انتقال پلاک به نام خود اقدام کنند و مالکانی که تراکتور آنها فاقد پلاک بوده و ثبت‌نام برای اخذ پلاک انجام نداده‌اند، نسبت به بیمه کردن تراکتور اقدام تا در اولویت پلاک‌گذاری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مالکانی که تاکنون هیچ‌گونه اقدامی نداشته‌اند نیز نسبت به ارائه درخواست برای پلاک‌گذاری و بیمه کردن تراکتور اقدام کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل با مسؤول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهادکشاورزی در شهرستان و یا با مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند.

به نقل از ایسنا، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با تأکید براینکه راه‌اندازی شعبه دوم بانک کشاورزی در اسدآباد ضرورت دارد، گفت: با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان وجود یک شعبه بانک کشاورزی در شهرستان اسدآباد پاسخگو نبوده و راه‌اندازی شعبه دوم بانک کشاورزی شهرستان ضرورت دارد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/21303