کد خبر : 21299
تاریخ : 1399/12/5
گروه خبری : خبر همدان

خسارت 20 میلیاردی کرونا به صنایع‌دستی

فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی با نیروهای کمتر

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه کرونا به صنایع‌دستی همدان خسارت 20 میلیارد تومانی وارد کرد گفت: هیچ کارگاه صنایع‌دستی تعطیل نیست اما با تعداد نیروی کمی فعالیت می‌کنند.

به گزارش هگمتانه، هاشم مظاهری روزگذشته با بیان اینکه کارگاه‌های صنایع‌دستی در حال حاضر فعال هستند اظهار کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی در ایام شیوع کرونا تعطیل نشدند اما از تعداد کارگران کارگاه کاسته شد و با حداقل نیرو کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کرونا به کارگاه‌های صنایع‌دستی خسارت 20 میلیارد تومانی تحمیل کرد گفت: این میزان خسارت در بخش تولید و فروش صنایع‌دستی بود که امیدواریم با رونق آن طی سال‌های آینده جبران شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان تصریح کرد: به منظور جبران خسارات ناشی از صنایع‌دستی علاوه بر اعطای تسهیلات، نمایشگاه‌های مجازی و حضوری برای هنرمندان در نظر گرفته شد تا بتوانند بازار خود را به دست آورند. مظاهری در پاسخ به اینکه برای ایام نوروز نمایشگاه یا فروشگاه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است یا نه؛ عنوان کرد: هنوز تصمیمی مبنی بر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام نوروز 1400 گرفته نشده زیرا باید این موضوع مطابق دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا باشد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/21299