کد خبر : 20656
تاریخ : 1399/11/19
گروه خبری : خبر همدان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان با اشاره به افزودن پلیمر آنتی استریپر به آسفالت:

مقاومت آسفالت پل سردار همدانی تا کاهش 30 درجه‌ای دما

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان گفت: به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که با افزودن پلیمر آنتی استریپر آسفالت پل سردار همدانی تا کاهش 30 درجه سانتیگراد مقاوم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از استحکام آسفالت تقاطع سردار همدانی با بهره گیری از پلیمر انتی استریپر خبر داد و گفت: پلیمر شرکت تیس که بر پایه پلی اتیلن است برای افزایش مقاومت میل بر جهندگی، خزش، شیار افتادگی و تنش آسفالت استفاده می‌شد که به نتیجه مطلوبی رسیدیم.

وی با بیان اینکه این پلیمر در بلوار ارم استفاده شده است، گفت: از فناوری‌های جدید ژئوسنستیک ­ها برای کنترل ترک لایه­‌های زیرین استفاده شده است.

صباغی گفت: در نهایت از پلیمر آنتی استریپر استفاده کردیم که نتیجه آن افزایش چسبندگی قیر به سطح سنگدانه ­ها و کاهش دمای تراکم با توجه به وضعیت آسفالت ­ریزی است که در این فصل در شهر همدان اتفاق افتاده است.

صباغی در ادامه افزود: هدف از استفاده این پلیمر افزایش چسبندگی بین سنگدانه‌ها، بالابردن مقاومت آسفالت در برابر کاهش دما و حتی جلوگیری از نفوذ آب در آسفالت است و از آنجا که این افزودنی تا کاهش دمای مورد نیاز به میزان 30 درجه سانتیگراد نیز مقاوم است به شهروندان اطمینان خاطر خواهیم داد که با استفاده از این فرایند آسفالت‌ریزی در فصل سرما نیز از کیفیت مطلوب برخوردار است.

صباغی گفت: از مزایای آنتی استریپر می‌توان به جهت پوشش یکنواخت قیر در همه سطوح خشک و مرطوب و خاصیت اتصال دهندگی و چسبندگی بالا در مصالح از جمله قیر و سنگ دانه‌ها و ثبات حرارتی عالی هنگام ترکیب با قیر در دمای 180 درجه سانتیگراد به عنوان پیوند دهنده و عامل ضد رطوبت اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان در خصوص تولید آسفالت در کارخانه آسفالت سازمان عمران نیز گفت: سازمان مجهز به یک کارخانه تولید آسفالت گرم 120 تن در ساعت و یک کارخانه بازیافت تراشه­‌های آسفالت جمع‌آوری شده از شهر است که تراشه­‌های جمع‌آوری شده با قیر و مصالح تکمیل‌کننده در فرایند بازیافت قرار می­ گیرد.

وی با اشاره به اینکه همدان از شهرهای پیشگام در زمینه بازیافت آسفالت در کشور است، عنوان کرد: برای این‌که آسفالت روی آسفالت ریخته نشود و برای شیب­ بندی معابر شهری و استفاده از بازیافت آسفالت تراش آسفالت در شهر انجام می­ شود.

صباغی افزود: به روزترین فناوری را در خصوص تجهیزات و ماشین­ آلات پخش و توزیع آسفالت در استان همدان داریم.

وی بیان کرد: سازمان عمران از ابتدای سال تاکنون بیش از 181 هزار مترمربع آسفالت فرسوده معابر را تراش داده و بعد از تراش برای استفاده مجدد در کارخانه آسفالت بازیافت شده و در مرحله تولید قرار گرفته و مجددا در اختیار گروه پخش و تسطیح قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در خصوص تولید آسفالت در کارخانه‌های سازمان عمران گفت: در سال جاری تاکنون حدود 80 هزارتن آسفالت در معابر شهر همدان به صورت کیفی پخش و تسطیح شده است.

صباغی با اشاره به اینکه در سال­‌های گذشته قیمت قیر چندان بالا نبود، گفت: اما با توجه به این‌که به یک ماده گران‌بها در صنعت تبدیل شده، استفاده بهینه از قیر را در دستور کار خود داریم.

صباغی گفت: تلاش ما این است از مصالح و شرایط پخت کاملا استاندارد استفاده کنیم که در راستای افزایش کیفیت آسفالت شهر همدان، استفاده از پلیمرهای مختلف در بخش توسعه سازمان تحت بررسی قرار گرفته است تا هر یک با توجه به شرایط دمایی همدان توانسته باشد حداقل رنج­‌های ما را اقناع کند و در این صورت ما به سمت استفاده از آن حرکت کرده‌ایم.

وی در خصوص فعالیت گروه لکه گیر آسفالت افزود: سه دستگاه فلاسک در شهر داریم که آسفالت را در دمای تولید بدون این‌که با محیط تبادل حرارتی داشته باشد نگهداری می­ کند و با توجه به این اصل و با بهره گیری از فناوری لکه گیری آسفالت به نحو مطلوب انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از راه‌اندازی یک دستگاه کارخانه جدید با ظرفیت 160 تن در ساعت در شهر همدان با فناوری روز در سال آینده خبر داد و گفت: آسفالت ­های پلیمر سلولز در شهر اضافه شود.

وی بیان کرد: معدنی که غیرفعال بود به منظور تأمین سنگدانه مصالح آسفالت دوباره فعال شده است و امسال درزگیری از آسفالت را خیلی جدی پیگیری کردیم تا مانع از نفوذ رطوبت به بستر زیرین شویم.

صباغی افزود: امسال حدود 98 هزار متر درزگیری در شهر داشتیم و به روزترین فناوری را در خصوص تجهیزات و ماشین ­آلات پخش و توزیع آسفالت در استان همدان در اختیار داریم.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان در پایان از همه محققان و پژوهشگرانی که در فرایند تولید آسفالت صاحب‌نظر هستند دعوت کرد در این زمینه با سازمان تبادل دانش داشته باشند و در زمینه صنعتی‌سازی و بهبود کیفیت سازمان عمران و فضاسازی، شهرداری همدان را یاری کنند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/20656