کد خبر : 20621
تاریخ : 1399/11/18
گروه خبری : خبر همدان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست با جامعه متخصصین استان همدان پیرامون طرح جامع شهری:

نباید حق همدان پایمال شود

مخالف پنهان ماندن جزییات طرح جامع شهری از نگاه کارشناسانه هستم

هگمتانه، گروه خبر همدان: نشست سه ساعته جامعه متخصصین استان همدان با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح جامع شهری همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، نشست چهل تن از اعضای جامعه متخصصین استان همدان با رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح جامع شهری همدان برگزار شد که حمیدرضا حاجی‌بابایی در این نشست تأکید کرد: نباید حق همدان پایمال شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در این نشست با تأکید بر اینکه من بر خودم وظیفه می‌دانم برای این شهر پول بیاورم، بیان کرد: هر ظرفیتی دارم از ناحیه اعتماد مردم است و همه ظرفیتم را در خدمت مردم مصرف خواهم کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌خواهم مثل باران کار کنم و برای همدان صاحب نام کار انجام دهم بنده شلنگ نمی‌گیرم به یک یا تعدادی گل آب بدهم بقیه بمانند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نظر شخصی درباره جزییات طرح ندارم، افزود: در کره خاکی یک متر زمین هم ندارم، پدر من هم یک کشاورز است و دنبال چیزی نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه در همدان دنبال قدرت و ثروت نیستم، همچنین دنبال دخالت در کاری نیستم، ادامه داد: چیزی که منشا قدرت برای من باشد نمی‌خواهم و به مباحث ورود می‌کنم تا تسریع در تصویب طرح جامع اتفاق بیفتد اما درباره اصولی بودن و کامل بودن طرح جامع من هم با بقیه متخصصان و کارشناسان هم نظرم.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه مواضع ما باید فعال و نباید منفعل باشد، خواستار شد: همه صاحب نظران وارد گود شوند، وظیفه بنده تجهیز ابزار توسعه است اما با جانمایی اراضی توسعه کاری ندارم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه می‌خواهم همدان گرفتار حواشی نباشد و مشغول کارهای بزرگ شود، گفت: همدان ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید زمینه تجلی آنها را فراهم کرد.

وی بیان کرد: در سرشماری جمعیت همدان اشتباه شده است همه اذعان دارند، نباید حق همدان پایمال شود.

حاجی‌بابایی گفت: حاشیه نشینان همدان را باید با نگاه توسعه محور توانمند کنیم.

وی همدان را قطب مهاجر پذیر غرب کشور دانست و افزود: از هفده سال پیش کسی پیگیری برای سالن شیرجه و شنا نکرده در صورتی‌که مصوبه و بودجه هم دارد، قطار شهری نیز یکی از اقدامات است که آغازش امسال و نتیجه نهایی آن چند سال بعد است که همه مردم در رفاه از آن استفاده خواهند کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای تعیین بومی بودن یا غیر بومی بودن ملاک چیست؟ تصریح کرد: هر گروهی می‌خواهد فرد وابسته به خود را منصوب کند، شرط ما کارآمدی است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه مقاله‌هایی تولید شود که از بطن آن چند مطلب علمی قابل استفاده استخراج شود، گفت: در حال حاضر که گفته می‌شود پولی نیست و کاری از پیش نمی‌رود همدان مشغول پروژه‌های بزرگ ملی است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: همدان باید مشغول رقم زدن اتفاقات مهم و بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه برای تبدیل شدن به قطب پزشکی نیازمند گام‌های مؤثری بودیم که برداشته‌ایم، ابراز کرد: در حوزه‌های دیگر هم باید همین باشد هرکس در هرجایی که هست محکم و با نگاه بلند کار کند.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: مخالف پنهان ماندن جزییات طرح جامع از نگاه کارشناسانه هستم.

وی استاندار همدان را فردی دلسوز دانست و افزود: هرکس سال‌های سال در این استان کار و زندگی کرده بومی به‌شمار می‌رود.

گفتنی است در این نشست توجه به موضوعاتی از جمله پرهیز از اتلاف وقت، گرایش به بهره گیری از ظرفیت توانمند بومی استان، ضرورت بلند مرتبه سازی، اهتمام به اجرای سریع قطار شهری، عنوان کلانشهر برای همدان، توسعه متناسب کالبدی و انسانی شهر همدان، ضرورت توجه به ظرفیت تاریخی شهر، ضرورت پهنه بندی اصولی شهر، مدیریت اراضی شهری، برنامه‌ریزی متناسب با آینده، مشکلات شهروندان در محاکم قضایی، پرهیز از شهرفروشی، تعیین تکلیف هویت شهری همدان، توجهات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری، ضرورت توجه به توسعه درونی محله محور در طرح جامع شهری همدان از سوی حاضران در نشست مطرح شد که حاجی بابایی در پایان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی که در جلسه حاضر بود پیشنهاد نشست‌های تخصصی و کارشناسی درباره جزییات طرح جامع مطرح کرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/20621