کد خبر : 20057
تاریخ : 1399/11/5
گروه خبری : خبر همدان

آغاز اولین پروژه "آجر به آجر" در فامنین

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: نخستین خشت‌گذاری پویش «آجر به آجر» در روستای قره‌دای شهرستان فامنین انجام شد.

به گزارش هگمتانه، محمدحسین مرادی پیش از ظهر دیروز در آئین خشت‌گذاری مدرسه دو کلاسه روستای قره‌دای شهرستان فامنین اظهار کرد: هرچه به آموزش و پرورش توجه کنیم و نیازهای آن را دریابیم پیشرفت جامعه را تضمین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همدان با 880 خیّر مدرسه ساز به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور شناخته شده است گفت: خوشبختانه خیران نیک‌اندیش استان، ما را در امر مدرسه‌سازی بسیار کمک کرده‌اند که قدردان زحمات آنان هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به پویش ملی" آجر به آجر" و "من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من" اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که قرعه به نام مدرسه روستای قره دای افتاد و مقدر شد به عنوان نخستین مدرسه در طرح خشت گذاری انتخاب شود.

وی با تأکید بر اینکه قدر خشت به خشت این مدرسه را باید دانست و این خشت‌ها با پویش مردمی و خیران و به خصوص خانواده زنده یاد فاطمه محمد خان بنا شده است گفت: امروز این پویش ملی به نام "من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من " با هدف ساخت مدرسه برای فرزندان این سرزمین درحال برگزاری است و ما بسیار خرسندیم.

مرادی با بیان اینکه مدرسه روستای «قره‌دای» قابل استفاده نبود و قرار بود بازسازی آن در اداره کل نوسازی مطرح شود خاطرنشان کرد: با ایجاد پویش "آجر به آجر" این مدرسه به عنوان اولین مدرسه این طرح قرار گرفت تا ساخت مدرسه‌ای دوکلاسه با مساحت زیربنایی 146 مترمربع و اعتباری معادل 600 میلیون تومان ساخته شود.

وی یادآور شد: 30 درصد هزینه ساخت آن از محل اعتبارات طرح "آجر به آجر" و خانواده زنده یاد محمد خان و بقیه از محل اعتبارات ملی خیّری اداره کل نوسازی مدارس استان همدان، ساخته می‌شود.

مدیر تأمین و تجهیز مدارس استان همدان نیز اظهار کرد: با بهره‌بردای از این مدرسه 20 دانش‌آموز روستای قره دای از فضای آموزشی مناسب برخوردار می‌شوند.

وی گفت: پویش ملی "آجر به آجر" از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با هدف «نهادینه سازی فرهنگ فعالیت خیرین مدرسه ساز» اجرایی شد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت و خوشبختانه خیران زیادی در این طرح مشارکت کردند.

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/20057