کد خبر : 19732
تاریخ : 1399/10/28
گروه خبری : خبر همدان

اجرای روکش آسفالت معابر منطقه دو با حجم بی سابقه در 10 سال اخیر

مدیر منطقه دو شهرداری همدان: اجرای روکش آسفالت معابر منطقه دو با حجم عملیاتی50000 تن در 10 سال اخیر بی‌سابقه است

هگمتانه، گروه خبر همدان:  اجرای روکش آسفالت معابر منطقه دو با حجم صورت گرفته در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش هگمتانه، به گفته عباس صوفی شهردار همدان، اجرای روکش آسفالت و اصلاح وضعیت معابر شهر در رأس درخواست‌های شهروندان از شهرداری قرار دارد و به همین دلیل شهرداری همدان، پروژه روکش آسفالت در سطح وسیع را یکی از اولویت‌های برنامه‌های خود قرار داده است.

شهرداری منطقه دو به عنوان یکی از مناطق مهم شهری نیز به این مهم توجه کرده و توانسته در طول 9 ماه نخست سال جاری بیش از 50 هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر این منطقه داشته باشد که در طول 10 سال اخیر بی‌سابقه محسوب می‌شود.

10 هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر فرعی و محلات و 40 هزار تن برای اجرای روکش آسفالت اساسی در معابر اصلی سطح حوزه نیز از برنامه‌های شهرداری منطقه دو تا پایان سال جاری است.

یکی دیگر از گلایه‌های شهروندان ساکن در منطقه دو آب‌گرفتگی در برخی معابر این منطقه است که مدیریت این منطقه طی یک عملیات اجرایی کوتاه‌مدت اقدام به رفع آن کرد تا رضایت شهروندان را کسب کند.

جلیلوند: آمار بی‌سابقه در 10 سال اخیر

مدیر منطقه دو شهرداری همدان حجم عملیات روکش آسفالت 9 ماه اخیر سطح حوزه استحفاظی منطقه را بیش از 50 هزار تن اعلام کرد و آن را در مقایسه با 10 سال گذشته بی‌سابقه دانست.

حامد جلیلوند با اعلام این خبر توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری با تلاش مجموعه شهرداری منطقه دو و همکاری سازمان عمران توانستیم حجم عملیات روکش آسفالت در سطح حوزه را با افزایش 35 درصدی نسبت به سال گذشته، یعنی به 50 هزار تن در 9 ماه اول برسانیم.

وی هزینه صرف شده در حوزه آسفالت را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به آمار عملکرد سال‌های گذشته، اجرای روکش آسفالت امسال شهرداری منطقه دو از لحاظ حجمی نسبت به 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

توجه به کیفیت در کنار کمیت

جلیلوند کیفیت اجرای روکش آسفالت را در کنار کمیت آن از نکات مهم و مورد دقت و توجه شهرداری منطقه دو برشمرد و تصریح کرد: در عملیات روکش آسفالت سطح حوزه، زیرسازی محل اجرای آسفالت و تراکم آن توسط آزمایشگاه‌های معتبر مورد تأیید شهرداری، تحت نظارت کارشناسان شهرداری منطقه و سازمان عمران آزمایش می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری همدان نتایج آزمایش‌های آسفالت‌ریزی‌های سطح منطقه دو را با 95 درصد مطلوبیت عنوان کرد و افزود: این درصد رقم بالا و مورد تأیید در زمینه کیفیت آسفالت‌ریزی است.

10 هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری

جلیلوند اجرای روکش آسفالت را به دو بخش آسفالت‌ریزی اساسی و لکه‌گیری تفکیک کرد و خبر از اختصاص 10 هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر فرعی و محلات و 40 هزار تن برای آسفالت‌ریزی اساسی در معابر اصلی سطح حوزه داد.

وی در این‌باره توضیح داد: کوچه ارکیده، بنفشه، میخک و اقاقیا واقع در کوی امیرکبیر، کوچه رفاه 8 واقع در کوی شهید بهشتی، کندرو بلوار شهید مطهری، کوچه پرتو واقع در بلوار 15 فروردین، خیابان مهر، طراوت، بهاران، بدیع الحکما، گل و نگارستان واقع در کوی پردیس، بلوار محمدیه، خیابان رازی جنب بیمارستان بعثت، خیابان نایب احمد، بلوار 9 دی، کوچه کنعان و شقایق واقع در بنی هاشم، کوچه شهید ارزانفود واقع در جنب خیابان تختی، کوچه مشکی واقع در حصار حاج شمسعلی و مانند این تنها بخشی از معابری هستند که در سال جاری روکش آسفالت آن صورت گرفته است.

اولویت با معابر آسیب‌دیده

جلیلوند تعیین اولویت‌بندی عملیات‌های آسفالت‌ریزی در نقاط مختلف سطح حوزه استحفاظی منطقه را فرسوده و کهنه و آسیب دیده‌بودن آسفالت معابر اصلی با تأیید معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه عنوان کرد و در ادامه گفت: در معابر فرعی نیز اجرای آسفالت بر اساس بررسی و مشاهدات میدانی کارشناسان منطقه و یا بنا به درخواست اهالی محل و یا بعد از حفاری دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌گیرد و همچنین حفاری‌های ایجاد شده در معابر و خیابان‌ها نیز در اسرع وقت توسط گروه‌های آسفالت کارگاه امانی معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه لکه‌گیری می‌شود.

مهار آب‌های سطحی

مدیر منطقه 2 شهرداری همدان با اشاره به اجرای عملیات جمع آوری آب‌های سطحی و لوله گذاری بلوار شهید مطهری و 9 دی گفت: این پروژه یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مهار آب‌های سطحی است که بر اساس مشاهدات اخیر با اجرای این طرح مشکل آب گرفتگی معابر در این محدوه مرتفع شده است.

جلیلوند با اعلام این‌که عملیات حفاری و لوله‌گذاری در این پروژه به اتمام رسیده است و در این فصل آب‌گرفتگی معبر در این محدوده اصلاح شده، ادامه داد: هم اکنون پروژه در مرحله بتن‌ریزی تونل‌های حفر شده در بلوار شهید مطهری قرار دارد و تا آخر سال به پایان می‌رسد.

وی اعتبار عمرانی این پروژه را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 3 کیلومتر لوله‌گذاری در خیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار 9 دی و شهید مطهری انجام شده تا از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت شود.

نحوه اجرای پروژه

مدیر منطقه دو شهرداری همدان به نحوه اجرای این پروژه پرداخت و تصریح کرد: این پروژه از میدان 9 دی آغاز و به بلوار شهید مطهری به سمت رودخانه جنب مزداگینه ختم می‌شود که ابتدا با عملیات حفاری در سنگ‌های سخت به شکل تونل صورت پذیرفت و با اجرای لوله‌گذاری و تثبیت تونل‌ها توسط اجرای بتن به سرانجام می‌رسد.

جلیلوند افزود: از نکات قابل توجه در این پروژه می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و سختی حفاری در سنگ‌های سخت اشاره کرد که با تعیین راهکارهای مناسب از حفاری به طول 600 متر جلوگیری شد که در نتیجه در زمان و هزینه صرفه‌جویی گردید.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان از اجرای بیش از 7000 متر جدول‌گذاری نهری در جهت هدایت آب‌های سطحی در منطقه خبر داد و افزود: از آن‌جا که کاهش خطرپذیری شهر در مقابل سیلاب یکی از پروژه‌های مهم در شهرداری است، با احداث و ترمیم نهری سعی در جمع‌آوری و هدایت اصولی آب‌های روان داریم تا به این طریق بتوانیم گامی در کاهش آسیب‌های ناشی از آن برداریم. از این رو شهرداری منطقه دو پروژه‌های اجرای نهری خیابان شهدا، عمار، بلوار شهیدان مصیب مجیدی و صیاد شیرازی، خیابان گلزار، بلوار محمدیه و 9 دی، خیابان نایب احمد و چندین معبر در کوی محمدیه را در دستور کار قرار داد و به پایان رساند.

جلیلوند هدف از اجرای این پروژه‌ها را هدایت و دفع آب‌های سطحی، کنترل روان آب‌ها و ارتقای سطح کیفی و ایمنی معابر شهر، ارتقای سطح بهداشت محیط زندگی و جلب رضایت شهروندان عنوان کرد و در ادامه گفت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها بوده که ساماندهی هدایت آب‌های سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از برنامه‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.

 

 

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19732