کد خبر : 19691
تاریخ : 1399/10/25
گروه خبری : ورزش

رونمایی از کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر

هگمتانه، گروه ورزش: از کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر در سالن جلسات کتابخانه مرکزی شهرستان ملایر رونمایی شد.

پیرو تفاهم نامه همکاری ادارات ورزش و جوانان و کتابخانه مرکزی شهرستان ملایر از کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر که به کوشش و اهتمام مسعود چوبین عضو کمیته تحقیق و تالیف فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گرد آوری شده است در سالن جلسات کتابخانه مرکزی این شهرستان رونمایی شد.

سید مهدی آخشیک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر ضمن خیر مقدم به مسؤولین حاضر در جلسه اظهار کرد: این کتاب که حاصل تلاش چند ساله این هنرمند ملایری است اثری فاخر و در خور تحسین است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در پایان صحبتهای خود گفت: در این کتاب تلاش بر آن بوده که تاریخ شفاهی و فرهنگ پهلوانی ریشه دار شهرستان به صورت مستند جمع آوری و به عنوان میراثی ماندگار به آیندگان این مرز و بوم رسانده شود.

سپهری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر نیز ضمن قدردانی و تشکر از ریاست کتابخانه‌های شهرستان ملایر این اقدام فرهنگی و ارزشی را ماندگار دانست و اظهار کرد: بسیار خرسندم خدمتگزار عزیزانی هستم که هم در ورزش و میادین ورزشی افتخار می‌آفرینند و هم در ترویج و نشر آن در کشور سرآمد هستند.

وی در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر نشان از قدمت این دیار در ورزش پهلوانی و از دیر باز مهد نام آوران و قهرمانان است که زندگی در آن باعث افتخار و سر افرازی می‌باشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر در پایان از زحمات و تلاشهای مسعود چوبین در ترویج فرهنگ پهلوانی با جمع آوری و نشر این اثر ماندگار تقدیر و تشکر به عمل آورد.

حسین بابایی شهردار ملایر؛سرهنگ حسن جعفری جانشین فرمانده انتظامی؛ سپهری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان،دشتی رئیس دفتر بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی،حمید هنرجو نویسنده و پژوهشگر ملایری،کرمی رئیس هیأت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان ورزش شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

چوبین نویسنده کتاب اظهار کرد: برای تدوین و گردآوری کتاب علاقه قلبی به ملایر و احساس ادای دین به زادگاه باعث شد رنج سالها تلاش را به جان خریده و اکنون با چاپ کتاب رکوردی جالب ثبت شد چرا که قبل از رونمایی کل نسخه‌های کتاب فروش رفته و کتاب به چاپ دوم رسیده است.

چوبین با تشکر از مسؤولان شهرستان به ویژه نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدردانی کرد.

وی در پایان از انتشار کتاب تاریخ کشتی ملایر در آینده نزدیک خبر داد.

در پایان نیز از سوی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان ملایر احکام اعضاء جدید هیأت نیز به آنها اهداء شد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/19691